mai multa energie

Si tie iti vine sa mananci o ciocolata intreaga atunci cand esti obosita? Stim cum e! Ce-i drept, e si normal! Ciocolata are zahar care iti ofera energie si iti da o stare de bine. Partea proasta este ca senzatia e de scurta durata si mai si ingrasa… Pentru mai multa energie, poti sa-ti schimbi putin meniul per total!

E sfarsit de an, toate suntem aglomerate cu proiecte care trebuie terminate urgent, stam la job peste program, ne agitam si ne stresam. In tot acest context, e, cumva, inevitabil sa nu obosim. Iar oboseala nu se resimte doar dimineata cand ne trezim, ci, mai ales, in a doua parte a zilei, cand energia scade si nu ne mai putem concentra la nimic.

Mai multa energie… dar pe termen scurt! Nu vrem!

Desi e tentant sa ne indreptam catre dulciuri fiindca ne dau acel impuls de energie de care avem nevoie, pe termen lung, de fapt, nu rezolvam nimic. Cea mai la indemana este, evident, ciocolata. De cate ori n-ai auzit in jurul tau: “Ce-as manca o ciocolata!”? Din pacate, nu o solutie bun, mai ales, daca obisnuiesti sa mananci ciocolata obisnuita, care e plina de zahar si de uleiuri nesanatoase. Ciocolata ingrasa si nu te poti baza pe ea. In plus, efectul ei este limitat, in sensul ca la scurt timp dupa ce ai mancat-o, starea de moleseala revine.

Cel mai intelept este sa te uiti putin la intreg meniul pe care-l ai, daca vrei sa castigi mai multa energie. Am gasit pe health.com cateva trucuri de alimentatie care te vor ajuta in acest sens. Noi deja am inceput sa le aplicam!

Mananca mai mult fier din plante

Anumiti nutrienti, in special fierul, pot ajuta femeile sa se simta mai energizate. Specialistii spun ca aproape 10% dintre femeile cu varste cuprinse intre 20 si 49 de ani au un deficit de fier, care poate cauza stari de oboseala accentuate. Corpul foloseste fier ca sa produca hemoglobina, un compus din celulele rosii care ajuta la transportul oxigenului. Cand apare deficitul de fier, in tesuturi ajunge o cantitate mai mica de oxigen, iar corpul este privat de energia de care are nevoie.

Surse vegetale de fier: spanac, linte, seminte de susan, seminte de dovleac, migdale, tofu, tempeh (doua produse din soia).

Sari peste cafea

Desi poate tocmai cafeaua crezi ca e solutia la starea de oboseala pe care o simti, de fapt, te oboseste si mai tare. “Cafeina iti da o falsa energie, pentru ca este un stimulent. Si dupa efectul ei trece, incepi sa te simti din nou obosita sau chiar si mai obosita”, spune nutritionista Cynthia Sass, citata de health.com.

Mananca un mic dejun energizant

Ca sa ai mai multa energie pe parcursul zilei, e musai sa mananci micul dejun. Si nu oricum, ci un mic dejun echilibrat, nu doar proteine sau carbohidrati. In loc sa mananci un iaurt simplu, opteaza pentru un iaurt in care sa adaugi si cateva fructe, bogate in antioxidanti, care dau energie. Sau adauga nuci si seminte, crude sau coapte, contin grasimi sanatoase.

Mananca mai multa mancare “adevarata”

Adica, mancare naturala: cereale integrale in locul chipsurilor si al biscuitilor, fructe proaspete in locul sucurilor de fructe din comert, legume si vegetale in loc de cartofi prajiti la garnitura de la masa de pranz! Daca inlocuiesti produsele procesate cu mancare naturala nu doar ca iti vei creste energia, dar vei si slabi!

Mananca mai multe superfructe

Pune pe lista: mere, fructe de padure, cirese, caise, prune, piersici. Daca obisnuiesti sa mananci aceeasi banana la micul dejun, in fiecare zi, te “privezi” de nutrient si antioxidanti pretiosi, care ti-ar putea da mai multa energie. “Cercetarile arata ca oamenii care mananca fructe cat mai variate au un nivel mai scazut de stres oxidativ in corp – un factor care duce la imbatranire si la aparitia bolilor”, adauga Sass.

Nu elimina grasimile sanatoase din meniu

Grasimile bune precum acizii grasi omega 3 iti dau mai multa energie. “Ai nevoie de grasimi ca sa asimilezi antioxidanti”, spune Sass. In urma unui studiu, care a comparat salatele cu dressing fat-free (fara grasimi), low-fat (putine grasimi) si full-fat (grasimi in cantitate mare), s-a ajuns la concluzia ca oamenii care au mancat salate fat-free au absorbit mai putini antioxidanti din legume. Motivul: anumiti antioxidanti se “prind” de grasimi ca sa ajunga din tractul gastrointestinal in sange. Antioxidantii dau energie corpului fiindca lupta cu radicalii liberi si tin celulele sanatoase.

Mananca fructe si legume de sezon

Secretul pentru mai multa energie, potrivit nutritionistilor? Consumul de fructe si legume de sezon. “Cele mai multe dintre produsele pe care le gasesti in piata au fost recoltate cu cel mult 48 de ore inainte de a fi vandute, deci sunt mai proaspete si au mai multi nutrienti spre deosebire de cele importate”, spune Sass.

Ca sa fii mai energica, revizuieste-ti si stilul de viata!

Foto: Guliver