Dieta cu proteine iti poate fi aliat in lupta cu kilogramele in plus, pentru ca nu presupune infometarea, asa cum se intampla in cazul multor regimuri de slabit. Daca o tii pe perioada scurta de timp si nu suferi de vreo afectiune, cum sunt bolile de inima, dislipidemiile si bolile renale, aceasta cura iti va remodela silueta, iar procesul de eliminarea a toxinelor va fi unul sanatos.

Tinuta pe termen lung, dieta cu proteine priveaza corpul de vitamine si minerale si favorizeaza un mediu prielnic pentru acumularea reziduurilor in intestine, din cauza ingreunarii digestiei. Meniul zilnic trebuie sa fie echilibrat, compus din fructe si legume, alimente cu fibre, proteine, lipide si glucide, in proportii stabilite de specialistii in nutritie.

Astfel, aportul caloric zilnic, scrie prof. dr. Nicolae Hancu in cartea sa “Abecedar de nutritie: sa devenim propriii nostri nutritionisti”, trebuie sa fie repartizat: 50%-55% glucide (hidrati de carbon), 30%-35% grasimi si 12%-15% (maximum 20%) proteine.

Cele mai bune surse de proteine

Conform prevention.com, alimentele considerate surse de proteine de calitate sunt ouale, carnea de peste, carnea de pui si alte pasari de curte (nu crescute artificial!), fasolea, mazarea, soia, lintea, nucile, semintele. Deci nu te limita doar la carne rosie, oua, branzeturi.

Acestea pot fi consumate cu moderatie, pentru a nu creste nivelul de colesterol din corp si grasimile. Efect negativ asupra sanatatii il pot avea si daca sunt preparate incorect, de exemplu prin prajire. Prepara mancarea prin fierbere sau la cuptor, fara grasimi si sare multa.

De ce sa alegi dieta cu proteine

Cand simti nevoia sa dai jos cateva kilograme, este de ajuns sa maresti portia zilnica de 20% de proteine din aportul caloric la aproximativ 50%. Proteinele te vor satura rapid, iar senzatia de satietate dureaza un timp mai indelungat. Pentru a le metaboliza, organismul are nevoie de multa energie, asa ca va lua din rezervele corpului – grasimea in exces.

Extra avantaj

Cand tii dieta cu proteine, nu trebuie sa-ti faci griji in privinta masei musculare. In timpul curei si dupa, e de preferat sa mergi la sala, ca sa-ti tonifiezi musculatura. Doar de cateva antrenamente ai nevoie ca sa vezi ceva rezultate. Asta pentru ca nu se pierde masa musculara. Dar ca sa te mentii dupa ce ai ajuns la greutatea dorita, nu ai voie sa revii la vechile obiceiuri alimentare. Si nu trebuie sa consumi o perioada dulciuri, carbohidrati, bauturi carbogazoase si sucuri.

Cine trebuie sa tina dieta cu proteine

Medicul David Katz, director la Centrul de Cercetare si Prevenire din cadrul Yale University, spune ca sunt patru tipuri de persoane care au nevoie de dieta cu proteine.

1. Sportivii de performanta, culturistii

Cei care practica sporturi de performanta sau fac antrenamente fizice intense au nevoie de ajutor pentru a mentine si reconstrui masa musculara. Iar proteinele sunt surse importante de aminoacizi, substante care stimuleaza refacerea muschilor.

2. Persoanele care vor sa slabeasca

Sunt o multime de studii efectuate in acest sens, conform carora un aport caloric mai mare provenit din proteine scade senzatia de foame, confera satietate pentru mai multe ore, stabilizeaza nivelul de zahar din sange si favorizeaza procesul de slabit.

3. Persoanele cu alimentatie saraca in nutrienti

Dieta cu proteine trebuie tinuta macar pentru o perioada de cei care au un meniu dezechilibrat, format in special din paine, paste, snacksuri, cartofi si dulciuri. Lor li se recomanda o alimentatie in care se regasesc ouale, pestele si carnea slaba, pentru a evita aparitia bolilor de inima si cresterea colesterolului din sange. In corp, carbohidratii se transforma in grasimi si astfel de aduna kilogramele in plus.

4. Persoanele aflate la a doua tinerete

Dupa 50 de ani, un adaos de proteine in meniul zilnic este mai mult decat necesar, deoarece odata cu inaintea in varsta apare un fenomen inevitabil de pierdere progresiva a masei musculare. In acest caz sunt recomandate alimentele, precum carnea rosie, produsele lactate, ouale, fasolea, semintele, cerealele intregrale, nucile si carnea de peste.

Ai nevoie de cateva idei de mic dejun cu accentpe proteine? Bun si satios!

Foto: Guliver