Cine ar fi crezut ca exista o dieta care sa iti ceara sa mananci mai mult? Dieta volumetrica presupune sa mananci cat mai mult, dar nu orice, ci doar alimente cu un continut mare de apa si cat mai putine calorii, in asa fel incat sa te simti satula mereu!

Daca iti place sa mananci si ai trait pana acum cu groaza dietelor care iti spun sa nu mai mananci, dieta volumetrica va fi o usurare pentru tine! Ideea e sa iti umpli farfuria cu alimente sanatoase si slabe in calorii pentru a te simti satula!

“Daca alegi alimente care au putine calorii, portiile de mancare pot sa creasca, dar numarul total de calorii al unei mese scade”, explica Barbara Rolls, creatoarea dietei, citata de Health.com.

Cuvantul cheie al dietei este “saturatia”. Iar ideea de baza este sa mananci cat mai multe alimente cu un continut ridicat de apa, cum ar fi supele, fructele si legumele, cerealele integrale, lactatele degresate si pestele.

Legumele si fructele sunt voluminoase si iti umplu farfuria. Asa ca poti manca o cantitate de doua sau de trei ori mai mare, dar cu mai putine calorii.

Cum functioneaza dieta volumetrica

1. Adauga fructe si legume la orice!

Fie ca iti pregatesti singura legumele sau cumperi pungi cu legume gata taiate, asigura-te ca ai mereu ceva proaspat in casa. Umple-ti un cos cu fructe si congelatorul cu legume inghetate.

2. Mananca inainte sa… mananci

Da, ai citit bine! Dieta volumetrica incurajeaza mancatul inainte de mesele principale! In felul acesta nu o sa te mai simti flamanda cand e ora mesei. Inainte de mesele principale, alege ceva cu foarte putine calorii, cum ar fi o salata de frunze verzi sau o supa usoara.

3. Satura-ti mai intai ochii

Umple-ti farfuria. De ce? Pentru ca inainte de prima inghititura, creierul inregistreaza satisfactia. Creierul realizeaza faptul ca nu te vei ridica de la masa flamanda, iar asta te va determina sa mananci mai putin din alimentele care ingrasa sau sunt nesanatoase. Cand iti umpli farfuria, cel mai bine e sa alegi alimente bogate in apa, care te fac sa te simti satula fara prea multe calorii. De exemplu, iaurtul.

4. Nu uita de proteine!

Proteinele te fac sa te simti satula. Alege-le cu grija! Poti sa consumi portii mici de lapte degresat, fasole, tofu sau peste.

5. Goleste-ti farfuria!

Cum scopul dietei volumetrice este sa te simti satula dupa fiecare masa, e aproape obligatoriu sa iti golesti farfuria! Alte diete cer sa mananci mai putin, dar nu si dieta volumetrica. Mananci mai mult, dar mai putin caloric!

Citeste si: Mituri despre combinarea alimentelor. Ce e adevarat si ce nu?

FOTO: Guliver