Smoothie fara multe calorii facut in casa? Da, daca inveti niste trucuri!

Nu e greu sa faci acasa smoothie fara multe calorii. Regulile de baza sunt simple: pune fructe intregi si masoara tot ce pui! Sigur, mai sunt si alte trucuri…

Daca vrei sa slabesti, smoothie-urile facute in casa pot fi foarte tentante. Mai ales pe post de desert sau gustare! Dar trebuie sa fii foarte atenta, pentru ca tentatia de a pune in ele multe ingrediente e foarte mare! Un smoothie fara multe calorii trebuie sa fie simplu si sa aiba fructe intregi, dar sa nu ii lipseasca nici proteinele! Prima regula este sa masori tot ce pui in blender, spun cei de la Womenshealthmag.com.

Cum sa faci acasa un smoothie fara multe calorii

1. Foloseste lichidele in avantajul tau

Daca vrei un smoothie fara multe calorii, nu incepe cu sucul! Nici macar daca e suc facut 100% din fructe! Pune fructe intregi, pentru ca vei avea mai multe fibre si mai putin zahar, deci mai putine calorii. In loc de suc, opteaza pentru apa de cocos sau lapte.

2. Ce lactate folosesti? Si cate?

Apropo de lapte, s-ar putea ca laptele integral sa nu fie o alegere prea buna – cand vorbim de calorii, desigur! Poti sa alegi lapte degresat sau vegetal.  Si, in orice caz, nu pune mult!

3. Alege proteinele

Proteinele care se potrivesc intr-o reteta de smoothie fara multe calorii sunt urmatoarele: iaurt, nuci sau pudra proteica. Ai grija sa ai unul dintre aceste ingrediente, dar numai unul! Proteinele atenueaza efectele digerarii prea rapide a carbohidratilor si zaharurilor si te fac sa te simti satula mai mult timp. Dar mai multe proteine inseamna si mai multe calorii! Deci alege!

4. Nu trebuie sa contina neaparat sucuri

Un smoothie fara multe calorii nu trebuie sa aiba in compozitie obligatoriu suc. Poti foarte bine sa il faci din fructe de padure si banana. Smoothie-urile sunt o metoda grozava de a consuma verdeturi, asa ca adauga si niste frunze verzi in blender!

5. Da o tura prin camara

Ca sa faci un smoothie delicios, nu ai nevoie de lapte cu arome, nici de iaurt indulcit, nici de comporturi dulci. Adauga ce ai in camara: scortisoara, turmeric, cacao. Daca vrei, totusi, sa fie mai dulce, pune miere sau sirop de artar.

6. Nu bea o masa principala!

Smoothie-urile pot sa inlocuiasca o masa principala. De obicei, micul dejun. Daca faci un smoothie pentru micul dejun, acesta poate sa aiba intre 300 si 500 de calorii (pentru o femeie adulta care incearca sa slabeasca). Dar, daca il consumi ca gustare, smoothie-ul nu trebuie sa depaseasca 150-200 de calorii.

7. Foloseste fulgi de ovaz

Fulgii de ovaz negatiti sunt perfecti in smoothie-uri, pentru ca dau o consistenta mai groasa. Atentie insa, nu folosi fulgi instant, care au si zahar adaugat!

FOTO: Guliver

Citeste si: Dieta ideala de 1200 de calorii pe zi. Functioneaza garantat!