Alimentatie corecta in functie de silueta

Din pacate, pana sa fie apreciata pentru calitatile sale, o femeie va fi judecata dupa aspectul exterior, de la greutate si forme pana la felul in care se imbraca. Te-ai gandit ca poti controla felul in care arati daca ai o alimentatie corecta in functie de silueta? Numeroase studii au scos la iveala faptul ca fiecare tip de silueta are nevoie de o anumita alimentatie. 

Cu siguranta esti deja familiarizata cu numeroase diete sau cure de slabire, dar ti s-a intamplat sa nu te multumeasca rezultatele? Este adevarat, o dieta echilibrata iti asigura necesarul zilnic de vitamine, nutrienti, antioxidanti si proteine si te ajuta sa te mentii in forma, dar trebuie sa stii ca nu vei reusi sa iti schimbi conformatia corpului. Fiecare femeie s-a nascut cu anumite forme si din acest motiv este bine sa ai o alimentatie corecta in functie de silueta, potrivit mindbodygreen.com.

Cum sa ai o alimentatie corecta in functie de silueta

1. Silueta in forma de mar

In cazul acestei siluete, distribuirea grasimii se face in partea superioara a corpului, in special in zona abdomenului. Bratele si picioarele nu sunt foarte masive, talia este aproape inexistenta, iar umerii sunt lati. Chiar daca cele mai mari depuneri de grasime se afla in zona abdomenului, acestea dispar foarte repede cu ajutorul dietei. Kilogramele in plus sunt foarte usor de ascuns si de multe ori acestea se depun pe sani. O dieta stricta nu este recomandata, pentru ca duce la extenuare si poate declansa aparitia unor boli.

Reguli alimentare

Este recomandat sa mananci peste, oua, avocado, alune, seminte, unt de arahide, ulei de cocos, ulei de masline sau branza. Este bine sa introduci in alimentatia ta si legume precum spanac sau varza kale.

Incearca sa consumi carbohidrati doar o singura data pe zi si elimina fructele care au un indice glicemic foarte mic, cum ar fi fructele de padure.

Elimina cafeaua, bauturile energizante si iaurturile cu fructe.

2. Silueta in forma de para

Este o silueta feminina, distribuirea grasimii se face in partea inferioara a corpului, in special pe solduri si pe coapse. Depozitele din aceasta zona sunt folosite pentru sarcina si alaptare, talia este subtire, iar sanii sunt mari. Vei avea dificultati in a scapa de grasimea nedorita de pe coapse si solduri si exista posibilitatea sa scapi de kilogramele din alte zone ale corpului. Acest lucru se intampla din cauza estrogenului dominant.

Reguli alimentare

Elimina produsele lactate grase, bauturile pe baza de cafea, carnea, alcoolul, produsele din tofu si deserturile. O dieta stricta iti va slabi organismul si va exista riscul sa mananci la ore nepotrivite. Evita alimentele care contin estrogen, din moment ce corpul tau detine deja o cantitate prea mare, consuma foarte multe fructe si legume, cereale integrale, quinoa, orez brun si produse lactate fara grasimi.

3. Silueta in forma de “triunghi inversat”

Silueta in forma de triunghi inversat are zona umerilor si a bustului mai lata decat partea inferioara a corpului, avand o masa musculara mai mare in zona superioara a corpului (pe brate si deasupra sanilor), soldurile sunt inguste si picioarele subtiri. Desi obisnuiesti sa poftesti la alimente sarate, bogate in grasimi sau la alcool, este bine sa le elimini complet din alimentatia ta. Este recomandat sa elimini si alimentele care contin cortizon.

Reguli alimentare

Daca vrei sa ai o alimentatie corecta in functie de silueta, consuma carbohidrati sanatosi precum ovaz, orez brun, hrisca, produse lactate cu un continu scazut de grasimi si foarte multe fructe si legume bogate in proteine si fibre. Elimina carnea grasa, branzeturile, snacks-urile, batoanele proteice si bauturile pe baza de cafea.

4. Silueta in forma de clepsidra

Silueta clepsidra este considerata silueta ideala. Grasimea se depune uniform, pe tot corpul, umerii si soldurile au aproape aceeasi dimensiune, sani sunt medii, iar talia este subtire. Aceasta silueta este considerata a fi perfecta, nu exista riscul de ingrasare iar kilogramele acumulate de-a lungul timpului se depun uniform.

Reguli alimentare

Daca vrei sa ai o alimentatie corecta in functie de silueta, trebuie sa stii ca sunt doar cateva reguli esentiale de care trebuie sa tii cont. Elimina grasimile din alimentatie (prajeli, grasimi animale sau grasimi vegetale), renunta la dulciuri si alcool si evita bauturile pe baza de cafea. Consuma cat mai multa apa, minimum doi litri pe zi, consuma foarte multe fructe si legume, cereale integrale, quinoa si nu uita sa consumi alimente bogate in proteine si condimente.

Acum, ca stii ce sa mananci in functie de silueta pe care o ai, afla si ce fusta ti se potriveste. Invata sa te imbraci cu stil!

Foto: Guliver