Cum sa ai un creier sanatos cu ajutorul alimentatiei.

Alimentatia sta la baza unui organism sanatos si, deci, a unui creier sanatos. Si, daca mintea te ajuta sa fii mai energica si sa te concentrezi mai bine, starea ta generala va fi una minunata!

Ceea ce mananci iti influenteaza energia si capacitatea de concentrare pe parcursul intregii zile. Exista alimente care iti stimuleaza mintea si te ajuta sa ai un creier sanatos. In felul acesta, poti evita oboseala, dar si plictiseala, spune nutritionistul Jo Lewin, citat de Bustle.com.

Daca te simti obosita si incapabila sa te concentrezi la ceea ce ai de facut, e posibil sa devii depresiva. De aceea, e important sa ai un creier sanatos, mai ales ca, prin alimentatie, poti face acest lucru foarte simplu!

10 substante nutritive pentru un creier sanatos

1. Carbohidratii complecsi

Carbohidratii complecsi din cerealele integrale, de exemplu, dau un impuls creierului. Ideea e sa-i alegi pe cei care au un continut ridicat de fibre, dar si proteine si grasimi sanatoase. Poti incerca paine din faina integrala cu unt de arahide, cateva felii de banana si un strop de miere.

2. Glucoza

Faptul ca glucoza e buna pentru creier nu inseamna ca trebuie sa mananci tone de zahar zi de zi! Dar, cu moderatie, glucoza e buna pentru un creier sanatos si pentru o mai buna concentrare.

3. Fibre

Carbohidratii care au fibre prea putine, cum este painea alba, furnizeaza energie rapida, sub forma de glucoza, dar care poate cauza o scadere a energiei. Cel mai bine e sa alegi alimentele cu un continut mare de fibre, cum sunt cerealele integrale, fasolea, legumele, semintele de chia, fructele si legumele crude.

4. L-Teanina

Simon Cheng, expert in ceai, spune ca nu exista nutrient mai bun pentru un creier sanatos ca L-Teanina, care e cel mai bogat aminoacid din ceai. Acesta produce o stare de alerta in creier, fara a cauza anxietate, ci un calm lipsit de somnolenta, dar insotit de creativitate si concentrare.

5. Vitamina B6

Unele vitamine, cum este B6, pot sa previna declinul cognitiv ce apare odata cu imbatranirea. De aceea, e bine sa mananci alimente cu un continut mare de vitamina B6: seminte de pepene, de in si de dovleac, dar si nuci.

6. Acizi grasi Omega 3

Multe cercetari arata ca acizii grasi Omega 3 contribuie la sanatatea creierului. Imbunatatesc memoria si capacitatea de a invata, luptand cu bolile mentale, cum este dementa. Semintele de chia sunt superalimente cu un continut ridicat de acizi grasi Omega 3. De asemenea, acesti acizi se gasesc in peste!

7. Proteine

Proteinele sunt esentiale pentru organism si, deci, si pentru un creier sanatos. Lipsa de proteine poate cauza oboseala. E recomandat sa iti incepi fiecare zi cu un mic dejun plin de proteine! Lactatele sunt foarte bune!

8. Fier

Fierul din frunzele plantelor te ajuta sa te concentrezi mai bine si alunga oboseala. Le poti consuma in salate, smoothie-uri sau le poti sota cu usturoi si ulei de masline.

9. Uleiul de peste

Daca iti place pestele, consuma cat mai des somon, ton si macrou! Incearca si ansoa, caviar, sardine si hering! Daca nu, atunci ia niste suplimente alimentare cu ulei de peste. O sa ai un creier mai sanatos, cu riscuri mai mici de Alzheimer.

10. Vin rosu

Vinul e bun, dar cu moderatie! Asa ca e bine sa nu depasesti unul sau doua pahare pe zi. Polifenolii din vinul rosu – ca si cei din ciocolata neagra – dau un impuls pozitiv creierului!

FOTO: Guliver

Citeste si: Hrana sanatoasa de luni pana vineri! Da, este posibil!