Cum sa mananci mai multe fibre in fiecare zi.

O alimentatie sanatoasa inseamna cate putin din fiecare. Dintre toate, poate cel mai greu e sa aduni necesarul zilnic de fibre. Stii cum sa mananci mai multe fibre? Exista cateva trucuri!

In ziua de azi, acordam o atentie tot mai mare alimentatiei. Mai ales daca stii ca ai in familie cazuri de boli de inima e bine sa consumi cat mai multe fibre. Potrivit Webmd.com, o femeie are nevoie de 25 de grame de fibre pe zi, iar un barbat, de 38 de grame pe zi. De multe ori, daca nu esti atenta, nu te apropii de necesarul zilnic. De fapt, nici nu e chiar atat de usor pe cum pare. Ca sa consumi mai multe fibre, ai nevoie de disciplina. Lifehack.org a creat niste diete care te invata cum sa mananci mai multe fibre in fiecare zi, iar numarul optim la care s-a ajuns este de 37 de grame.

Cum sa mananci mai multe fibre pe zi

Sheke-uri cu fructe de padure

Cea mai buna cale prin care sa consumi mai multe fibre este sa iti face shake-uri cu fructe. E de preferat sa alegi fructele de padure: afine, mure si zmeura. Pe langa faptul ca sunt dulci si placute la gust, sunt pline de fibre! O cana cu fructe de padure are aproximativ 12-15 grame de fibre. Daca adaugi si celelalte alimente ale zilei, o sa obtii cele 37 de grame de fibre promise!

Grau germinat si seminte de in

Stii ca sunt sanatoase pentru ca ai mai citit despre ele. Dar stii si ca graul germinat si semintele de in nu sunt prea gustoase si, de aceea, le eviti. Semintele de in pot fi amestecate cu fructe congelate, apoi mixate impreuna. Si, in acest amestec, poti pune germeni de grau. In felul acesta, gustul de grau incoltit si de seminte de in nu ti se va mai parea de nesuportat.

Ciocolata si fibrele

Cand vrei sa inveti cum sa mananci mai multe fibre zilnic, sigur nu iti imaginezi ca ciocolata ar fi o solutie. Dar este! Foloseste ciocolata ca sa iti faci batoane cu fibre. Amesteca cereale macinate sau fulgi de cereale cu ciocolata. Daca o sa iti placa ce mananci, o sa mananci mai mult. Si, in felul acesta, o sa consumi mai usor necesarul zilnic de fibre.

Batoane cu fibre

Exista o multime de producatori de batoane cu fibre. Le poti folosi ca suplimente alimentare sau ca gustare. Alege variantele bio si cu indulcitori naturali, pentru ca sunt sanatoase!

Consuma paine integrala

Daca iti faci in casa paine cu faina integrala, de la mai multe tipuri de cereale, o sa consumi cu siguranta mai multe fibre! Painea facuta in casa e naturala si mult mai densa. Jongleaza cat poti de mult cu amestecurile de faina si seminte.

Vaneaza fibrele!

Desi e sanatos sa mananci fibre, nu e intotdeauna usor sa o faci. Alege alimentele bogate in fibre, cum sunt porumbul, fasolea boabe, avocado, pastele integrale, orezul brun, painea integral, lintea, perele, anghinarele, ovazul, zmeura si altele.

Acum ca stii cum sa consumi mai multe fibre, afla si Care sunt alimentele cu grasimi pe care ai voie sa le mananci.

FOTO: Guliver

Daca te-a ajutat acest articol, da like paginii noastre de Facebook  sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!