De cele mai multe ori, o alimentatie sanatoasa implica foarte multe costuri, deoarece multe dintre  ingrediente se gasesc doar in magazinele de specialitate si sunt destul de scumpe, scrie refinery29.com. Tocmai de aceea iti oferim cateva sfaturi care te invata cum sa mananci sanatos cu mai putini bani! 

Cand vine vorba despre o alimentatie sanatoasa, trebuie sa ai in vedere alimentele raw vegane sau acele ingrediente care au fost obtinute prin presare la rece. Sunt mult mai sanatoase, au numeroase beneficii pentru sanatate, dar si pretul lor este pe masura. De aceea ar fi bine sa arunci o privire peste aceste sfaturi practice care te invata cum sa mananci sanatos cu mai putini bani.

Cum sa mananci sanatos cu mai putini bani

1. Consuma oua

Ouale sunt o importanta sursa de proteine, au numeroase beneficii si pot fi incluse cu usurinta in alimentatie. Poti sa prepari diferite salate, mancaruri pe baza de ou sau poti sa le folosesti la retete de prajituri si torturi sanatoase. Ouale nu sunt foarte scumpe, se gasesc in orice magazin si se pastreaza foarte bine la rece. In plus, pot fi consumate in diferite feluri, asa ca nu este necesar sa te rezumi la clasicele retete. De exemplu, poti sa prepari o omleta foarte sanatoasa in doar cateva minute. Daca nu vrei sa prepari omleta cu oua, poti sa testezi o reteta de omleta cu tofu, este la fel de simplu de facut. In orice caz, ouale nu trebuie sa-ti lipseasca din alimentatie.

2. Consuma avocado

Fructul de avocado nu este foarte scump, il gasesti in aproape orice supermarket si il poti include cu usurinta in alimentatia ta. Poti sa prepari diferite salate, mancaruri, deserturi sau poti sa il consumi ca atare si sa te bucuri de toate beneficiile lui. Fructul de avocado contine grasimi sanatoase, este bogat in minerale si vitamine si ajuta la buna functionare a organismului. Contine vitaminele C, E, K si B6 si poti sa il incluzi in aproape orice preparat sau gustare.

3. Consuma cereale integrale la micul dejun

Cerealele integrale sunt foarte sanatoase si chiar este recomandat sa le incluzi in dieta ta. Se gasesc in aproape orice magazin, iar preturile difera de la cele mai ieftine la cele mai scumpe. In orice caz, sunt un aliment pe care aproape oricine il consuma cu placere, asa ca asigura-te ca ai intotdeauna o cutie de cereale integrale in casa. Acestea sunt bogate in calciu, magneziu, fier, potasiu, zinc si alte minerale esentiale pentru buna functionare a organismului. In plus, cerealele integrale te ajuta sa ai si o piele frumoasa si sanatoasa.

4. Consuma iaurt grecesc

Iaurtul grecesc are numeroase beneficii asupra sanatatii, este recomandat in foarte multe diete si te ajuta sa iti mentii silueta. Este bogat in proteine, contine bacterii sanatoase si este ideal pentru a fi consumat la micul dejun. Poti sa il folosesti la prepararea sosurilor pentru salate sau poti sa il consumi ca atare, simplu sau cu fructe. Indiferent cum alegi sa mananci iaurtul grecesc, trebuie sa stii ca acest aliment nu este scump si se gaseste in diferite magazine.

5. Consuma cartofi dulci

Unele persoane elimina complet cartofii din alimentatie, insa nu este recomandat sa renunti definitiv la ei. Cartofii dulci nu sunt foarte scumpi, se gasesc in multe magazine si in piete si pot fi inclusi cu usurinta in alimentatie. Acestia contin vitaminele C si B6, esentiale pentru sanatatea organismului, si sunt o sursa importanta de potasiu. Incetinesc procesul de imbatranire si ajuta la imbunatatirea sistemului imunitar. Poti sa-i folosesti la diferite mancaruri sau poti sa-i gatesti pe plita. Sunt foarte buni si usor de preparat.

6. Varza kale

Daca te intrebi cum sa mananci sanatos cu mai putini bani, varza kale este un raspuns bun. Se gaseste in foarte multe magazine si piete si are un pret accesibil. In plus, are numeroase beneficii asupra sanatatii datorita continutului bogat de vitamine. Varza kale poate fi inclusa usor in alimentatie, o poti folosi la prepararea salatelor sau o poti folosi in diferite mancaruri.

7. Consuma mere

Merele se gasesc pe tot parcursul anului, sunt foarte accesibile si sanatoase! In plus, au numeroase beneficii asupra sanatatii organismului si sunt recomandate si persoanelor care se confrunta cu anumite probleme dentare. Nu este nevoie sa-ti faci un plan special de alimentatie ca sa consumi mere, poti sa mananci un mar la micul dejun sau poti sa iei unul in geanta si sa-l consumi la serviciu, in pauza de masa.

8. Consuma migdale

Migdalele sunt putin mai scumpe, dar sunt, in continuare, un aliment accesibil. Migdalele sunt bogate in fibre si au numeroase beneficii asupra sanatatii, sunt recomandate in multe diete si pot fi incluse foarte usor in alimentatie. In plus nu exista riscul sa te ingrasi. De exemplu, daca vrei sa te bucuri de beneficiile lor, poti sa le incluzi in salate sau poti sa le consumi impreuna cu cerealele integrale.

Daca ti-a placut articolul despre cum sa mananci sanatos cu mai putini bani, iti propun sa citesti si articolul despre cum sa mananci sanatos de Paste. Trucuri care te salveaza!

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!

Foto: Guliver