mancare sanatoasa dulciuri

Ziarele si revistele te „bombardeaza“ cu sfaturi despre cum sa iti schimbi alimentatia, insa riscul major este ca poti intra intr-o rutina culinara deloc atractiva. Avem si rezolvarea! Iata cum sa mananci sanatos si sa nu te plictisesti.

Chiar daca este ceva ce auzi mereu, trebuie sa-ti aduc aminte, pentru ca este unul dintre cele mai utile sfaturi pentru alimentatia ta: mananca fructe si legume! O astfel de mancare sanatoasa te tine departe de o multime de probleme, precum afectiunile inimii, cancerul si diabetul.

Specialistii de la mindbodygreen.com ti-au pregatit cateva sfaturi ca sa inveti cum sa alegi mereu mancare sanatoasa fara sa te plictisesti.

Mancare sanatoasa in combinatiile ideale

1. Alege varietatea. Multi oameni se „blocheaza“ pe unele fructe si legume, riscand sa intre intr-o rutina alimentara. Desi acestea au multe proprietati bune, e bine sa le alternezi in dieta ta, pentru a nu te satura de ele prea repede. Cercetatorii au descoperit ca femeile care mananca fructe si legume variate isi imbunatatesc sanatatea considerabil in doar doua saptamani.

Sfat: Este important sa mananci fructe si legume care au culori variate.

2. Gateste. Una dintre cele mai dese intrebari despre legume este daca sa fie servite crude sau preparate. In stare nturala, acestea contin vitamina C, dar daca le gatesti, beneficiezi si de antioxidantii si nutrientii de care corpul tau are nevoie. Iti recomandam sa-ti imbogatesti meniul cu ardei verde, morcovi si sparanghel.

Sfat: Daca le prepari putin, cateva minute, legumele iti ofera toate proprietatile de care dispun si care iti hranesc organismul.

Mancare sanatoasa – ai curajul sa incerci feluri noi

3. Combina. Alimentele grupate dupa anumite reguli iti aduc beneficii mai mari pentru sanatate. Spre exemplu, cand servesti carne, adauga si ghimbir, iar cand faci prima data hamburgeri de quinoa, presara rozmarin. Acestea sunt metode excelente prin care poti reduce riscul aparitiei mai multor tipuri de cancer.

Sfat: serveste ceai verde cu o felie de lamaie, pentru a te bucura de beneficiile antioxidantilor.

4. Mergi la sigur. Unele fructe sunt renumite pentru calitatile lor, precum bananele, care sunt bogate in potasiu. Totusi, e important sa stii ca un avocado contine de doua ori mai mult potasiu. Similar, rosiile sunt renumite pentru licopen, un element important atat pentru prostata, cat si pentru sistemul imunitar, insa papaya contine de peste doua ori mai multa cantitate de licopen! Incheiem lista exemplelor cu varza, care contine multa luteina, dar acelasi lucru ti-l ofera si patrunjelul.

Mancare sanatoasa – fructe si legume

5. Profita. Meritele legumelor si fructelor sunt recunoscute, acestea oferindu-ti nutrienti si antioxidanti, dar lista avantajelor este mai mare, acestea actionand asupra ADN-ului tau intr-un mod pozitiv, deci depinde numai de tine ce decizi sa mananci.
In concluzie, ai nevoie de fructe si legume in dieta ta zilnica si e bine sa le incluzi in fiecare masa a zilei!