Cum sa reduci zaharul din alimentatie. Sfaturi de la nutritionist

Cand vrei sa reduci zaharul din alimentatie trebuie sa fii determinata, pentru ca nu e deloc usor! De fapt, trebuie sa iti schimbi stilul de viata, iar asta se poate face doar treptat, nu brusc! E un proces indelungat!

Oricine stie ca excesul de zahar nu este bun pentru sanatate. De la diabet si pana la probleme ale ficatului, problemele cauzate de consumul de zahar sunt foarte multe. Nutritionistul Dana James din New York a vorbit cu cei de la Mindbodygreen.com despre cum sa reduci zaharul din rutina zilnica.

“Intr-un anumit moment al vietii mele, pofta de dulce devenise atat de puternica, incat mancam dulciurile direct din punga si, luni de zile, am devorat trufe cu cacao in fiecare noapte. Mi se parea ca mintea mea constienta e depasita de o forta fizica extrema care avea nevoie de zahar”, spune Dana James. Ulterior a aflat ca pofta ei de zahar era cauzata de o infectie cu o ciuperca numita Candida, care crea un dezechilibru in organism. Cu ajutorul unor suplimente alimentare, a reusit sa rezolve problema. Si, spune ea, indiferent ca pofta ta de dulce e cauzata de un dezechilibru in corp sau nu, exista mai multe cai prin care poti sa reduci zaharul din alimentatie.

Cum sa reduci zaharul din alimentatie

1. Noteaza ce mananci!

Noteaza-ti tot ce mananci intr-o zi. Subliniaza alimentele care contin zahar si incearca sa iti dai seama unde anume il poti elimina mai usor. Daca vrei sa reduci zaharul din alimentatie trebuie sa o faci treptat. De exemplu, daca iti pui trei lingurite de zahar in cafeaua de dimineata, pune doar doua! Apoi una! Apoi continua! Ai o gustare zilnica formata din dulciuri cu ciocolata? Mai bine mananci un mar!

2. Deserturi cu masura!

Daca ti se pare prea greu sa renunti la desertul de dupa cina, mananca ceva dulce, dar care sa aiba sub 100 de calorii. Putin unt de arahide sau ciocolata neagra nu suna asa rau!

3. Apoi elimina si desertul de seara!

Dupa ce inlocuiesti un desert mare si plin de calorii cu doua patratele de ciocolata neagra, treci la urmatorul pas! Nu mai manca dulce seara! Cum? Ocupandu-ti mintea cu altceva! Citeste o carte, uita-te la ceva amuzant pe YouTube, iesi cu prietenii, invata o limba straina.

4. Nu te demoraliza!

Nu te da batuta daca ti se pare ca mananci mai mult dulce decat ai vrea! Sa reduci zaharul din alimentatie e un proces indelungat, e un stil de viata! Dar si zaharul are rolul lui si te poate face sa te simti mai fericita daca il mananci doar din cand in cand. Pana la urma, cine nu isi doreste o inghetata buna vara sau o ciocolata calda cand e toamna, tarziu?

5. Citeste etichetele!

De fiecare data cand vrei sa cumperi ceva de mancare – indiferent ca e dulce sau sarat – citeste etichetele! Indulcitori ca siropul de orez, de porumb, glucoza, siropul de agave, mierea, toate sunt bune, dar sunt tot zaharuri. Macar sa nu se gaseasca printre primele trei ingrediente de pe lista, pentru ca asta inseamna ca se regasesc in cantitate mare in acel aliment!

6. Cumpara alimente proaspete!

O alta metoda ca sa reduci zaharul din alimentatie este sa nu cumperi macare la pachet, ci alimente proaspete, pe care sa ti le gatesti singura! Caserolele cu mancare gata facuta, pe care doar o pui la microunde, au mult zahar si multe alte substante care nu iti fac bine! E important sa stii ce mananci!

FOTO: Guliver

Citeste si: Trucuri care scad pofta de mancare si de “ceva dulce”.