In cazul in care vrei sa te bucuri la maximum de aceasta perioada si sa gusti din toate preparatele, dar nu vrei sa iti faci griji in privinta starii de sanatate sau in privinta kilogramelor in plus, expertii in nutritie iti vin in ajutor si te invata cum sa te bucuri de mesele de Sarbatori, scrie sheknows.com. 

Daca vrei sa stii cum sa te bucuri de mesele de Sarbatori, poti sa tii cont de cateva recomandari de la expertii in nutritie. Consuma preparatele traditionale sau gusta din deserturile facute in casa, insa este recomandat sa introduci in meniul tau si alimente sanatoase.

Cum sa te bucuri de mesele de Sarbatori

1. “Intotdeauna pregatesc o bautura calda, pe baza de cacao, scortisoara sau alte ingrediente sanatoase. Astfel, ma pot bucura de Sarbatori alaturi de familie sau invitati”, scrie Justina Huddlestone, blogger de nutritie la revista A Life of Little Pleasures.

2. “Tehnica slow cooking este perfecta pentru a gati orice preparat de Sarbatori. Ma pot bucura in continuare de mancarurile sau deserturile preferate si nu imi fac griji in privinta starii de sanatate. Practic, aceasta tehnica iti permite sa gatesti orice aliment”, scrie Lauren, blogger de nutritie la revista Six Sisters.

3. “Imi place sa testez tot felul de retete pe baza de legume in ziua de Craciun. Astfel, nu trebuie sa imi fac griji in privinta siluetei”, scrie Adriana Velez, editor la revista SheKnows, sectiunea gastronomie.

4. “Nimanui nu ii place sa aiba un disconfort in perioada Sarbatorilor, sa se confrunte cu probleme de digestie sau alergii alimentare, asa ca recomand preparatele raw vegane. Fructele si legumele proaspete pot fi folosite la prepararea multor retete de Sarbatori”, scrie Dara Mathis, blogger la revista SheKnows.

5. “Opteaza pentru ingrediente simple, dar sanatoase, pe care le poti folosi la prepararea retetelor pentru Craciun si Revelion. O salata de linte, cu cateva fructe uscate sau ierburi, poate fi o alegere perfecta. Legumele pot fi si ele consumate, insa trebuie preparate corect”, scrie Emily Wight, blogger si scriitor.

6. “Este greu sa multumesti pe toata lumea in perioada Sarbatorilor, insa este important sa optezi pentru preparate usoare, care nu contin multe calorii si care sunt usor de digerat. Poti sa gatesti si cateva preparate cu cartofi sau alte legume, este suficient doar sa le prepari corect”, scrie Heather Barnett, blogger la revista SheKnows.

7. “Daca ai invitati la masa de Craciun sau Revelion, opteaza pentru cateva preparate simple, pe care sa le servesti cu o salata sanatoasa si un pahar de vin. Nu exagera cu alcoolul si incearca sa introduci in meniul tau cat mai multe alimente sanatoase”, scrie Dahlia Snaiderman, blogger la revista Chew on This.

8. “Ambianta si decorul sunt foarte importante pentru masa de Sarbatori, iar eu prefer sa imi primesc oaspetii asa cum se cuvine. Aranjamentele florale, decoratiunile de sezon si bauturile care stimuleaza apetitul sunt perfecte pentru o experienta culinara de neuitat”, scrie Zlata Faerman, blogger la revista Life and Thymez.

9. “Cred ca aromele sunt foarte importante atunci cand prepar diferite mancaruri pentru Sarbatori, asa ca imi place sa optez pentru ierburi, condimente sau alte ingrediente care dau un plus de savoare preparatelor”, scrie Nancy Foster, blogger la revista Coupon Clipping Cook. 

10. “Preparatele raw vegane nu trebuie sa lipseasca de pe masa de Craciun. Retetele cu tofu sau soia sunt usor de facut, sanatoase si nu contin multe calorii”, scrie Heather Lawless, blogger la revista The Lawless Vegan.

Daca ti-a placut articolul cu sfaturi care te invata cum sa te bucuri de mesele de Sarbatori, iata si un articol cu retete sanatoase pentru Sarbatori. Ajuta la detoxifierea organismului!

Foto: Guliver