Cum te ingrasi rapid si sanatos daca crezi ca esti prea slaba

In ziua de azi, tot mai multe persoane se confrunta cu probleme de nutritie si obezitate, insa, in acelasi timp, sunt persoane subponderale care sufera din cauza numarului mic de kilograme. O dieta sanatoasa trebuie sa te ajute sa iti mentii la un nivel optim greutatea corporala. In cazul in care consideri ca esti prea slaba si vrei sa afli cum te ingrasi rapid si sanatos, afla ca indicele de masa corporala (IMC) te ajuta sa stii care e greutatea ideala pe care trebuie sa o ai, scrie authoritynutrition.com. 

Indicele de masa corporala ajuta la stabilirea grupei de greutate in care se incadreaza o persoana. Acesta poate fi folosit de orice persoana cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani, insa nu este o metoda de calcul potrivita pentru copii, femei insarcinate, persoane cu masa musculara mare sau varstnici.

Daca consideri ca esti prea slaba, este important sa iti calculezi indicele de masa corporala si sa afli unde te incadrezi inainte sa te intrebi cum te ingrasi rapid si sanatos.

Indicele de masa corporala (IMC) se calculeaza in felul urmator: greutatea (kg) / inaltime X inaltime. Ex: IMC = 65 kg / (1.70 m X 1,70 m).

Sa ai o greutatea subponderala inseamna sa ai un indice de masa corporala sub 18.5. Sa ai o greutate supraponderala inseamna sa ai un indice de masa corporala peste 25, iar obezitatea inseamna sa ai un indice de masa corporala peste 30. E important de retinut ca IMC-ul nu ia in considerare modul in care sunt distribuite kilogramele!

Daca vrei sa afli unde te incadrezi, acest calculator te ajuta sa afli indicele de masa corporala.

Cum te ingrasi rapid si sanatos daca simti ca esti prea slaba

Depasirea intervalului normal al indicelui de masa corporala reprezinta un risc pentru starea de sanatate. Statisticile arata ca persoanele al caror indice de masa corporala este cuprins in intervalul 18,5 – 25 au o stare de sanatate mai buna. Persoanele subponderale prezinta un risc mai mare sa se confrunte cu boli grave. Totodata, statisticile arata ca persanele subponderale, in special femeile, prezinta un risc cu 100% mai mare de a muri mai repede decat persoanele care au un indice de masa corporala in intervalul 18,5 – 25.

Cauzele care duc la scaderea in greutate pot fi numeroase, de la boli cronice precum cancerul sau diabetul pana la probleme de nutritie – dietele agresive sunt problema majora! – problemele endocrine sau diferite infectii in organism. Daca tu consideri ca esti prea slaba si te intrebi cum te ingrasi rapid si sanatos, este recomandat ca mai intai sa consulti un medic si sa afli care sunt cauzele pentru care nu poti sa te ingrasi. In paralel, poti pune in aplicare sfaturile de mai jos!

Cum te ingrasi rapid si sanatos:

  • Nu consuma apa inainte de masa;
  • Mananca mai des;
  • Consuma mai mult lapte;
  • Mananca portii mai mari;
  • Ia suplimente alimentare;
  • Renunta la fumat
  • Fa mai multa miscare

Ce pasi trebuie sa urmezi daca vrei sa te ingrasi rapid si sanatos

1. Consuma mai multe calorii

Daca simti ca esti prea slaba, este important sa consumi mai multe calorii decat corpul tau are nevoie. Este o metoda care te va ajuta sa te ingrasi rapid si sanatos. Daca vrei sa afli cate calorii trebuie sa consumi pe zi, acest calculator iti poate fi de folos. Daca vrei sa te ingrasi treptat, este recomandat sa consumi intre 300 si 500 calorii in plus pe zi. Daca vrei sa te ingrasi mai repede, este recomandat sa consumi intre 700 si 1000 de calorii in plus pe zi. Nu trebuie sa calculezi pentru tot restul vietii caloriile pe care le consumi, este suficient sa folosesti aceasta metoda pana cand obtii rezultatele dorite.

2. Include proteinele in dieta ta

Daca te intrebi cum te ingrasi rapid si sanatos, proteinele sunt raspunsul corect! Masa musculara este formata din proteine, iar acestea te ajuta sa transformi grasimea in muschi. Proteinele reduc senzatia de foame, ceea ce inseamna ca exista riscul sa nu consumi suficiente calorii pe zi. Daca vrei sa te ingrasi, este recomandat sa consumi 1,5 – 2,2 grame de proteine per kilogram corp. Include in dieta ta alimente bogate in proteine, cum ar fi peste, oua, nuci sau legume.

3. Nu elimina carbohidratii si grasimile sanatoase

Multe persoane elimina carbohidratii din alimentatie atunci cand vor sa scape de kilogramele in plus. Daca vrei sa te ingrasi rapid si sanatos, este recomandat sa incluzi in dieta ta alimente bogate in carbohidrati si grasimi sanatoase. Totodata, este recomandat sa mananci de cel putin trei ori pe zi si sa consumi alimente consistente intre mese.

4. Consuma condimente si alimente care iti dau energie

Daca te intrebi cum te ingrasi rapid si sanatos, este bine sa consumi alimente care iti dau mai multa energie si cat mai multe condimente. Nutritionistii recomanda sa consumi alimente bogate in fibre, proteine si nutritienti si sa elimini din dieta ta alimentele de tip fast-food sau alimentele procesate. Condimentele dau gust mancarii si te ajuta sa consumi mai usor anumite preparate. Ce alimente trebuie sa consumi daca vrei sa slabesti rapid? Poti sa optezi pentru nuci, fructe confiate, iaurt grecesc, fulgi de ovaz sau orez brun, ciocolata neagra, avocado sau unt de arahide.

5. Fa exercitii cu greutati

Daca vrei sa te asiguri ca toate caloriile pe care le consumi te ajuta sa iti cresti masa musculara, este recomandat sa faci exercitii cu greutati. Mergi de doua sau trei ori pe saptamana la sala si foloseste cat mai multe greutati. Poti sa apelezi la ajutorul unui instructor si sa alegi singura exercitiile care ti se potrivesc.
Este recomandat sa consulti si un medic in cazul in care te confrunti cu probleme de sanatate. Exercitiile cardio te ajuta sa slabesti sau sa te mentii in forma, asa ca exercitiile cu greutati sunt perfecte daca vrei sa te ingrasi rapid si sanatos.

Daca ai aflat cum te ingrasi rapid si sanatos, iata si un articol cu trucuri care te ajuta sa eviti fluctuatiile de greutate!

Foto: Guliver