de ce nu slabesti desi incerci

E februarie, iar pentru multi oameni, asta inseamna ca iarna se apropie de final si o data cu ea si planul de scadere in greutate inceput de Anul Nou. Da, s-a intamplat din nou. Ti-ai propus ca nu vei mai exagera de Sarbatori si totusi nu ai putut sa te abtii, iar pe urma ai incercat sa dai jos kilogramele extra, dar nu slabesti oricat de mult ti-ai propune.

Iar in 2016, sperai sa-ti imbunatatesti obiceiurile alimentare si poate chiar sa participi la o competitie sportiva pentru amatori. Insa oricat de mari ar fi visele tale, esti fix in acelasi loc ca anul trecut. Nu e vorba de marile schimbari comportamentale care te-au impiedicat in atingerea scopului.

De fapt, multi oameni fac schimbari semnificative la 1 ianuarie care au impact asupra greutatii si sanatatii lor, cum ar fi adaugarea mai multor legume in dieta si reducerea gustarilor nesanatoase. Dar putinul (pe care multi oameni il cred nesemnificativa) face de fapt diferenta.

Exista inca speranta! La urma urmei, e doar februarie, n-a venit inca vremea costumelor de baie, iar recunoasterea acestor obiceiuri mici, dar foarte de impact, te-ar putea ajuta sa revii pe drumul cel bun. Iata cateva greseli din cauza carora nu slabesti pe care le-am gasit intr-un articol de pe huffingtonpost.com!

Dieta vs. sport: nu stii care e varianta mai eficienta cand nu slabesti

Exercitiile fizice regulate sunt unele dintre cele mai bune lucruri pe care le pot face pentru a trai mai mult si mai bine. Dar cand vine vorba de slabit, se pare ca reducerea caloriilor din alimentatie este de fapt mult mai importanta decat adaugarea unor extraexercitii. Studiile arata ca daca folosesti numai exercitiile fizice pentru a slabi s-ar putea sa fii dezamagita de rezultate. Un studiu din 2015 a constatat ca doar sportul nu te ajuta sa slabesti considerabil. Cercetatorii au descoperit ca pe masura ce cresti activitatea fizica, apetitul creste la fel de mult si vei consuma mai multe calorii pentru a-ti satisface apetitul. Iar “mai mult” este important aici pentru ca daca mananci mai multe calorii decat arzi, atunci nici nu slabesti.

Un alt studiu din 2016 a constatat ca pe masura ce faci sport la un nivel mai ridicat, corpurile noastre se adapteze la aceasta activitate si nu mai ard neaparat mai multe calorii. De fapt, oamenii care au facut sport mai intens pentru a pierde in greutate au vazut de multe ori un declin in pierderea in greutate dupa cateva luni. Asa nu inseamna ca nu trebuie sa faci sport, ci doar sa-ti supraveghezi si in paralel si aportul de calorii. O ora petrecuta la sala nu-ti da voie sa ai o cina excesiv de copioasa.

Iti incepi ziua cu mult zahar

Cereale dulci, sirop dulce in cafea si eventual si o briosa in drum spre birou – astfel de dimineti iti anuleaza adesea eforturile. Studiile au aratat ca daca-ti incepi ziua cu proteine iti este mai usor sa slabesti si sa rezisti diverselor pofte. Poti incerca sa mananci oua cu avocado, un shake cu un continut ridicat de proteine sau un iaurt simplu cu nuci si o felie de paine integrala.

Esti la dieta si-ti este mereu foame

Nu e deloc placut sa-ti fie foarte foame. E incomod, e infricosator pentru unii si pentru majoritatea persoanelor care au ales diete restrictive, foamea poate fi de-a dreptul daunatoare. Foamea zilnica lucreaza impotriva ta atunci cand vrei sa slabesti. Iar in cele din urma, vei ajunge tot la mancare pentru a compensa respectivul disconfort. Un studiu din 2015 a analizat “disconfortul pe care-l simti atunci cand iti e foame”. Iar oamenii de stiinta au descoperit ca la soareci dorinta de a manca a fost mult mai mult decat o alegere simpla bazată exclusiv pe gust, ci mai degraba o dorinta de a compensa sentimentele negative, in cazul respectiv foamea. Pe parcursul unei diete, aceste semnale devin mai puternice si, impreuna cu ele, dorinta de a manca mai mult. In cele din urma, misiunea organismului de a umple caloriile epuizate este mai puternica decat incercarea noastra de a intra in blugii skinny.

Citeste si: „Tu stii ce greseli impiedica o dieta eficienta?”.

Foto: iStockphoto

Daca ti-a placut, ti-a fost util, ti s-a parut interesant, te-a ajutat, etc. acest articol, da like paginii nostre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!