Probioticele din alimentatie

Sa consumi alimente care contin bacterii bune asociate cu numeroase beneficii pentru sanatate nu pare ceva care sa te atraga din prima, dar trebuie sa stii de ce este bine sa nu iti lipseasca probioticele din alimentatie. Microorganismele vii s-au dovedit capabile sa combata anumite boli si sa imbunatateasca sanatatea sistemului digestiv. 

Probioticele ajuta si la reglarea dispozitiei sau la cresterea imunitatii. Este important sa consumi alimente bogate in bacterii bune si sa te bucuri de toate beneficiile pe care le au acestea asupra sanatatii. Mai mult, unele studii au scos la iveala faptul ca persoanele care consuma alimente fermentate sunt mai putin predispuse la stari de anxietate. Asadar, sanatatea psihica este doar unul dintre motivele pentru care nu trebuie sa iti lipseasca probioticele din alimentatie.

De ce sa nu-ti lipseasca probioticele din alimentatie

Daca iti doresti sa ai o sanatate de fier si sa te bucuri de toate beneficiile probioticelor, este important sa stii ce alimente sa consumi.

1. Iaurt

Este greu sa alegi un iaurt bogat in probiotice, mai ales ca multe dintre produsele care se afla pe piata contin foarte multe grasimi si coloranti. Cu toate acestea, trebuie sa stii ca iaurtul grecesc poate fi alegerea cea mai buna. Mai mult, acesta este bogat in proteine si din acest motiv este recomandat sa il consumi la micul dejun.

2. Kefir

La fel ca iaurtul, kefirul este un produs lactat bogat in lactobacili si bacterii bifidus. Este mult mai usor de consumat si il poti lua cu tine si la birou. Mai mult, kefirul se gaseste in diferite variante si are un gust foarte placut. Este si o sursa bogata de antioxidanti.

3. Tempeh

Din soia nu se obtine doar popularul tofu, ci si tempeh-ul, un produs obtinut prin fermentarea boabelor de soia. Tempeh-ul poate fi preparat in ulei, poate fi folosit la prepararea salatelor sau poate fi preparat in foarte multe variante, fiind foarte versatil. Este o sursa importanta de  proteine, dar si de probiotice.

4. Branza fermentata

Poti incerca foarte multe tipuri de branza precum cheddar, gouda, parmezan sau diferite variante de branza cu mucegai. Branza poate fi preparata in diferite feluri si este o importanta sursa de probiotice, asa ca nu trebuie sa lipseasca din alimentatia ta.

5. Lapte batut

Laptele batut intra si el pe lista alimentelor care nu trebuie sa-ti lipseasca din alimentatie. Datorita culturilor vii adaugate pentru fermentarea zaharurilor din lapte, acest aliment este bogat in probiotice si are numeroase beneficii asupra sanatatii. Poti sa-l folosesti la prepararea diferitelor retete sau il poti consuma cu seminte de chia.

6. Miso

Miso este o pasta din soia, celebra in bucataria japoneza, bogata in probiotice si folosita la prepararea supei miso. Este foarte versatila si poate fi preparata in foarte multe feluri. Nu ezita sa incerci cateva retete cu miso si in mod sigur te vei bucura de toate beneficiile pe care le are aceasta preparat sanatatii.

Citeste si articolul despre alimente sanatoase si ieftine pe care le gasesti in orice sezon!

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastrae de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!

Foto: Guliver