Cum sa tratezi dependenta de zahar cu o cura de detoxifiere.

Dependenta de zahar este foarte puternica. Zaharul stimuleaza aceiasi centri nervosi ca heroina si cocaina. Incepe o cura de detoxifiere!

Cunosti deja efectele negative ale zaharului: crestere in greutate, cresterea tensiunii arteriale, un colesterol marit, asociat cu risc de diabet, cancer si boli de inima. Desi majoritatea expertilor considera ca e bine sa reduci treptat consumul de zahar, dieteticianul Carole Bartolotto spune ca solutia ca sa te detoxifici este sa elimini zaharul complet si brusc din alimentatie.

“Eu, personal, nu pot sa consum zahar moderat. Daca iau o muscatura, o sa vreau si mai mult. Dar stiu tot timpul ca poftele dispar”, a spus ea, citata de Dailyburn.com.

Dependenta de zahar, periculoasa

Pofta de dulce a capatat si mai mult sens atunci cand cercetatorii au demonstrat ca zaharul produce dependenta. Oamenii de stiinta au aflat ca zaharul stimuleaza aceiasi centri ai placerii din creier pe care ii stimuleaza si consumul de cocaina sau heroina. Astfel, daca te „lasi” de zahar, ai putea trece prin tot felul de stari si de pofte. S-ar putea sa ai nevoie de o adevarata cura de detoxifiere.

Cercetatorii de la Princeton au facut studii pe cobai carora li s-a dat apa indulcita cu zahar. Atunci cand nu li s-a mai oferit bautura dulce, nivelul de dopamina a scazut si soarecii au inceput sa fie anxiosi. Si la oameni se pot observa schimbari de dispozitie, oboseala si anxietate.

Zaharul si gustul alimentelor

Daca aveai dubii ca zaharul afecteaza gustul alimentelor, iata ce spun nutritionistii: Dintre 20 de persoane care au renuntat complet la zahar si la indulcitorii artificiali pentru doua saptamani, 95% au spus ca mancarea are un gust mai dulce. Mai mult de jumatate au spus ca poftele au disparut dupa doua sau trei zile. Un avantaj considerabil este acela ca iti cureti papilele gustative si te vei bucura din plin de aromele mancarii.

Iata ce trebuie sa faci ca sa tii o cura de detoxifiere:

1. Inlocuieste zaharul cu fructe

Fructele contin fructoza, care se metabolizeaza altfel decat jeleurile. Si satisfac pofta de dulce. Atentie insa, limiteaza-te la cateva portii pe zi. Prea multe fructe ingrasa si iti cresc riscul de diabet de tip 2. Ai grija mare la cirese si struguri, care au un continut ridicat de zahar.

2. Arunca indulcitorii artificiali

Chiar daca sucurile sau guma de mestecat fara zahar sunt folosite uneori in curele de slabire, cel mai bine este sa scapi de aspartam, sucraloza si zaharina. Nici stevia nu e recomandata, pentru ca o cantitate mare te poate face sa vrei si mai mult dulce. Nu folosi indulcitori artificiali!

3. Curata casa

Arunca din casa tot ce contine zahar, chiar si bomboanele pe care le ai intr-un bol de acum sase luni. Nu poti controla ce e pe rafturile magazinelor, dar macar ce e la tine in casa poti controla.

4. Fa-ti un plan de rezerva

Daca nu te poti stapani cand te apuca pofta de dulciuri, gandeste-te dinainte la tot felul de activitati care iti pot distrage atentia. Mananca un fruct. Iesi la o plimbare. Asculta muzica. Suna o prietena. Citeste ceva amuzant.

5. Controleaza-ti nivelul de magneziu

Ti-e pofta in special de ciocolata? Cercetatorii spun ca aceasta pofta poate fi o cauza a deficitului de magneziu. Asa ca fa-ti analizele sa vezi cum stai la acest capitol. Poti sa iei magneziu din tofu, legume si nuci.

Acum ca stii ce trebuie sa faci daca esti dependenta de zahar, afla si Ce sa NU faci cand renunti la zahar.

FOTO: istockphoto.com