Sa faci detoxifiere dupa weekend e o idee grozava daca in zilele de la finalul saptamanii uiti de alimentatia sanatoasa si vrei sa te rasfeti cu dulciuri si mai mult alcool decat de obicei! Recapata-ti echilibrul in cursul saptamanii!

Weekendurile sunt facute pentru relaxare si, pentru multa lume, acest lucru inseamna inclusiv o dieta mai relaxata si mai permisiva. Vineri seara – cina cu prietenii, sambata – o petrecere, duminica – un brunch bogat, filme cu popcorn, iesiri in oras. Chiar daca mananci sanatos, cantitatea isi spune cuvantul si e greu sa te mentii pe linia de plutire cand vine vorba de mancare.

Din pacate, carbohidratii, grasimile, sarea, zaharul si alcoolul iti pot da o stare neplacuta de balonare, foame si, intr-un final, de vina. Asa ca nu ar fi rau sa incerci o detoxifiere dupa weekend, ca sa ii permiti metabolismului tau sa se reechilibreze. Shape.com a alcatuit un plan de detoxifiere dupa weekend care presupune ca, timp de patru zile, sa fii atenta la ce mananci, urmand sa iti satisfaci poftele in weekend.

4 zile de detoxifiere dupa weekend

In fiecare zi

Fluidele rezolva problema excesului de sare, zahar si alcool din weekend. Incepe-ti fiecare zi din saptamana cu un pahar mare cu apa sau o ceasca de ceai cald. Apoi, pe parcursul intregii zile, bea intre doi si trei litri de lichide neindulcite, ca sa faci o buna detoxifiere dupa weekend.

Apoi, planuieste sa mananci trei mese pe zi. Ia pranzul la cel putin patru ore dupa micul dejun, iar cina intre orele sase si sapte seara. Consuma alimente nutritive si slabe in calorii, mai ales ca, la sfarsit de saptamana, mananci invers: multe calorii si putini nutrienti.

Ia o gustare in fiecare zi, in jurul orei patru dupa amiaza, constand intr-un smoothie bazat pe verdeturi.

Luni

La fiecare masa, imparte-ti farfuria in doua, astfel incat sa contina jumatate proteine si jumatate legume fara amidon. Nu manca carbohidtrati, pentru ca mananci destui in weekend.

Exemplu de meniu:

Dupa trezire: 300 mililitri de apa calduta cu lamaie;

Mic dejun: Oua cu spanac si rosii, plus o ceasca de ceai verde;

Pranz: Salata cu somon si avocado, cu dressing de lamaie si ulei de masline, ceai rooibos;

Gustare de dupa amiaza: Smoothie;

Cina: File de peste cu crusta de migdale, cu nasturel si sparanghel, plus, ceai rece;

Gustare de seara, daca simti nevoia: telina cu putin unt de arahide si multa apa.

Marti

Dupa ziua de luni, care este mai stricta, marti poti sa incluzi lactate si fructe in dieta. O detoxifiere dupa weekend inseamna o varietate de minerale, vitamine si proteine. Alege fructe bogate in fibre si apa, cum sunt fructele de padure, perele, grapefruitul, avocado, pepenele galben. Dintre lactate, cele mai bune alegeri sunt chefirul, iaurtul grecesc, mozzarella, parmesanul si untul. In timpoul meselor, imparte farfuria in patru: un sfert cu proteine, un sfert cu fructe si jumatate cu legume fara amidon.

Exemplu de meniu:

Dupa trezire: 300 mililitri de ceai verde;

Mic dejun: Branza de vaci sau iaurt grecesc cu fructe de padure, migdale sau seminte de chia, plus un pahar de apa cu felii de portocala in ea;

Pranz: Supa de legume si salata de ton, castravete si masline, plus ceai rooibos;

Gustare de dupa amiaza: Smoothie verde;

Cina: Kebab din file de peste la cuptor cu ardei, ciuperci si rosii, infasurate in foi de salata, plus piure de conopida, apa cu lamaie;

Gustare de seara, daca simti nevoia: morcovi cu humus si multa apa.

Miercuri

Chiar daca faci o detoxifiere dupa weekend, miercurea poti sa infcluzi in dieta si amidon sanatos, cum este cel din legume, orez brun si cartofi dulci. Dar nu manca mai mult de jumatate de cana! Farfuria ta ar trebui sa fie impartita astfel: un sfert cu proteine, un sfert cu amidon si jumatate cu legume fara amidon.

Exemplu de meniu:

Dupa trezire: 300 mililitri de ceai oolong;

Mic dejun: Somon afumat cu felii de rosii, avocado si ceapa, plus apa;

Pranz: Burger de peste cu chipsuri de cartofi dulci si o salata, plus apa calda cu lamaie;

Gustare de dupa amiaza: Smoothie verde;

Cina: Peste la cuptor cu broccoli si orez brun, plus ceai alb;

Gustare de seara, daca simti nevoia: seminte de floarea soarelui si nuci crude, plus multa apa.

Joi

Joia e ziua in care sa mananci lejer, in pregatire pentru weekend. Daca stii ca nu o sa reusesti sa mananci cat de cat sanatos in weekend, poti relua planul de detoxifiere dupa weekend cu un meniu ca cel de luni (proteine si legume fara amidon). Daca vei manca sanatos si in urmatoarele trei zile ale saptamanii, urmeaza principiile zilelor de marti si miercuri.

Exemplu de meniu:

Dupa trezire: 300 mililitri de apa aromatizata, neindulcita;

Mic dejun: unt de arahide sau guacamole cu tulpini de telina, plus infuzie de plante;

Pranz: supa de linte si salata, plus apa calda cu lamaie;

Gustare de dupa amiaza: Smoothie verde

Cina: Peste la cuptor, sote de spanac si mar copt cu scortisoara, plus ceai rece.

Gustare de seara, daca simti nevoia: iaurt grecesc cu nuci, plus multa apa, aromata cu capsune.

FOTO: Guliver

Citeste si: Hrana sanatoasa de luni pana vineri! Da, este posibil!