Dieta cu mere si morcovi nu inseamna sa mananci numai aceste alimente de dimineata pana seara. Ea trebuie completata si cu proteine si grasimi bune. Dar fii atenta la cantitati, pentru ca trebuie sa consumi putine calorii daca vrei sa slabesti!

Dieta cu mere si morcovi te poate ajuta sa slabesti pentru ca se bazeaza pe fibre – care te tin satula mai mult timp -, dar si pe o cantitate redusa de calorii. Aceasta dieta cu mere si morcovi iti furnizeaza si substante nutritive, insa este foarte important sa nu exagerezi mancand. Totusi, potrivit Livestrong.com, ca sa ai o alimentatie sanatoasa in perioada in care urmezi dieta cu mere si morcovi, ar trebui sa adaugi in alimentatie si proteine, grasimi, ba chiar si cateva extra-calorii din carbohidrati complecsi.

Dieta cu mere si morcovi: caloriile

Succesul oricarei cure de slabire depinde de consumul de calorii. In cazul in care consumi mai putine calorii decat arzi, vei slabi. Dieta cu mere si morcovi presupune un consum mai mic de calorii. Un mar mare are 116 calorii, iar un morcov mare are 30 de calorii. Daca mananci 10 mere si 10 morcovi intr-o zi, o sa consumi un total de 1.460 de calorii.

Pe de alta parte, organismul uman are nevoie de un minimum de calorii pentru activitatile zilnice si pentru ca metabolismul sa poata functiona. O femeie are nevoie de cel putin 1.200 de calorii pe zi, potrivit Colegiului American de Medicina Sportiva. Asa ca, daca decizi sa tii dieta cu mere si morcovi, nu consuma mai putine calorii decat cele recomandate de  un nutritionist care te si supravegheaza!

Substantele nutritive din dieta cu mere si morcovi

Dieta cu mere si morcovi iti furnizeaza necesarul zilnic de fibre, vitamina C, vitamina A si vitamina K. Daca mananci cinci mere si cinci morcovi o sa ai 100% cantitatea zilnica necesara de fibre, vitamina C si vitamina K. Un morcov mare depaseste necesarul zilnic de vitamina A. 10 mere si 10 morcovi pe zi iti asigura si necesarul de carbohidrati, potasiu si vitamina B6.

Dezavantajele dietei

Din pacate, dieta cu mere si morcovi te priveaza de proteine, grasimi, vitaminele D si B12. Pentru ca organismul tau stocheaza pe o perioada mai mare de timp vitaminele D si B12, nu o sa ai probleme daca urmezi aceasta cura de slabire pe o durata limitata de timp.

Completeaza aceasta dieta cu acizi grasi esentiali, ca Omega-3 din peste si nuci! Chiar daca tii aceasta dieta, care presupune mai putine calorii, ai grija ca 20%-35% din totalul caloriilor sa le iei din grasimi nesaturate! De asemenea, 10% dn calorii ar trebui sa vina din proteine, pentru ca 10 mere asigura numai 20% din necesarul zilnic de proteine.

Echilibrul alimentatiei cand tii dieta

Nu e usor sa tii dieta cu mere si morcovi intr-un mod care sa fie echivalentul unei alimentatii sanatoase! De ce? Pentru ca, sa zicem, 10 mere asigura necesarul de carbohidrati, fibre si vitamina C. Iar un singur morcov depaseste necesarul zilnic de vitamina A. Asa ca, pentru a avea parte de mai multe substante nutritive, vei fi tentata sa mananci mai mult. Insa in felul acesta risti sa consumi numarul de calorii care te-ar ajuta sa slabesti. Deci, ce e de facut? Dieta cu mere si morcovi nu trebuie tinuta mai mult de cateva zile. Cel putin nu fara acordul unui nutritionist.

Suplineste proteinele sau alte substante nutritive care lipsesc din mere si morcovi facandu-ti salate. Pune in ele nuci, stafide, verdeturi si asezoneaza-le cu zeama de lamaie si ulei de masline. Ca proteine, pune fasole sau peste, dar si quinoa, care are proteine, carbohidrati complecsi si numai 111 calorii intr-o jumatate de cana!

Acum ca stii cum sa tii dieta cu mere si morcovi, afla si Cum sa faci suc de mere, morcovi si sfecla rosie!

FOTO: Guliver

Daca ti s-a parut interesant acest articol, da like paginii noastre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!