dieta cu sucuri

Este dieta cu sucuri sanatoasa si nutritiva? Descopera ce parere au medicii despre metoda juicing si daca este recomandat sa o folosesti si tu.

Metoda juicing este populara si controversata. Se vorbeste mult despre dieta cu sucuri. Este sau nu sanatoasa? Pe de o parte, multe persoane o recomanda ca fiind o dieta alimentara sanatoasa si nutritiva. Pe de alta parte, alti dieteticieni si specialisti in nutritie spun ca nu ar trebui sa ne hranim astfel.

Specialistii de la Mind Body Green au notat cateva dezavantaje pe care dieta cu sucuri le poate avea. Descopera si tu de ce metoda juicing nu este tocmai sanatoasa si nutritiva.

De ce dieta cu sucuri NU este sanatoasa si nutritiva

  1. Sucul poate fi o bomba de glucide si zaharuri

Multe sucuri imbuteliate au zahar, exact ca orice alta bautura. Din pacate, chiar si cele organice pot avea adaos de zahar. Si chiar daca nu au zahar adaugat, fructele folosite la sucuri si legumele au in general indice glicemic mare. Combinat cu faptul ca nu le mesteci, le bei, cantitatea de zahar din sange creste dupa consumarea unui juice, fie el si sanatos.

Specialistii in diete alimentare nu recomanda dieta cu sucuri tocmai pentru ca dupa consumarea unui juice, glicemia creste, ceea ce provoaca foame. Deci metoda juicing nu este tocmai sustenabila pe termen lung.

  1. Metoda juicing nu ofera un aport sanatos de fibre in organism

Din pacate, cand se fac sucurile sau smoothie-urile de legume si fructe se arunca fibrele. Fibrele insa sustin sanatatea florei bacteriene si ajuta la evacuarea deseurilor. In plus, lipsa fibrelor creste zaharul din sange si absorbtia glucidelor din sucuri.

Si, desi s-ar crede ca metoda juicing este sanatoasa si nutritiva – fiind bazata pe legume si fructe – ea duce la constipatie, tocmai din lipsa fibrelor.

  1. Dieta cu sucuri nu este satioasa

Pe langa indice glicemic mare si aport mic de fibre, sucul nu are lipide sau proteine, ambele fiind elemente-cheie daca vrei sa consumi hrana satioasa.

Fara grasimi, proteine si fibre, care sa iti confere senzatia de satietate, creierul tau va primi semnalul ca are nevoie de mancare din nou.

  1. Un motiv in plus pentru care nu sa nu tii acest regim

Dieta cu sucuri, mai ales cu sucuri, fie ele si fara zahar, din comert, nu este deloc sanatoasa si nutritiva. Desi retetele de sucuri sunt prezentate drept sanatoase, specialistii Mind Body Green sustin ca substantele nutritive din legume si fructe se vor degrada rapid la lumina sau la aer. Asadar, beneficiezi de mai putini antioxidanti decat crezi.

Cum optimizezi metoda juicing?

Consuma legumele si fructele ca atare. Sfatul principal al specialistilor este sa iti prepari tu sucurile si smoothie-urile acasa.

  • Elimina fructele cu indice glicemic mare din retetele de sucuri si smoothie-uri. Renunta la ananas, mango, banane.
  • Foloseste multe legume cu frunze verzi.
  • Introdu in dieta cu sucuri lamai, limete, mere verzi, ghimbir, menta, turmeric, pentru a adauga arome intene, fara ingrediente toxice.
  • Nu uita ca metoda juicing de detoxifiere sau pentru a slabi nu este indicata pe termen lung. Mai bine elimina ingredientele nesanatoase din alimentatie.

Cand cumperi din magazin, citeste bine eticheta produselor:

  • Descopera cate portii sunt intr-o sticla, pentru a nu depasi aportul de zahar zilnic.
  • Verifica cantitatea de zahar per portie, daca sunt peste 6 grame, renunta la acel suc si mai bine bea apa cu lamaie.
  • Verifica fibrele si daca sucurile gasite nu au fibre, tine minte ca este ca si cum ai manca zahar!
  • Alege mereu ingrediente organice, putin procesate.

Citeste si: Cure de detoxifiere cu sucuri naturale. Incearca-le!

Foto: Guliver