Multa lume scrie despre dieta mediteraneana si da reteta succesului limitandu-se la a spune ca poti sa consumi legume si peste. Insa, de fapt, aceasta dieta presupune trecerea treptata la un alt stil de viata. Mai sanatos si mai echilibrat.

Dieta mediteraneana nu e ca alte diete de slabire. Nu trebuie sa renunti la pizza sau sa faci sport trei ore pe zi ca sa apara rezultatele. Dieta mediteraneana e una dintre cele mai bune din lume pentru ca ii incurajeaza pe oameni sa adopte obiceiuri alimentare bogate in fructe si legume, grasimi sanatoase – ca cele din peste, fructe de mare, nuci si seminte – si cereale integrale.

De ce e eficienta dieta mediteraneana

Elitedaily.com explica de ce dieta mediteraneana e una dintre cele mai eficiente in ceea ce priveste slabirea: incurajeaza miscarea, in vreme ce alte diete se azeaza in principal pe consumul de putine calorii. Expertii Fundatiei in Dieta Mediteraneana recomanda 150 de minute de activitate fizica moderata pe saptamana. Asta inseamna 30 de minute de fitness, cinci zile pe saptamana.

Un alt motiv pentru care e eficienta dieta mediteraneana este ca descurajeaza consumul de alimente procesate, in conditiile in care specialistii estimeaza ca mai mult de jumatate din caloriile consumate de americani provin din aceste alimente. E bine sa nu mananci cereale rafinate, ca cele pentru micul dejun din magazine, zaharuri adaugate si carne procesata.

De-a lungul timpului s-au facut mai multe studii pentru a masura eficienta acestei diete, iar rezultatele sunt pozitive: cei care urmeaza aceasta dieta o perioada mai lunga de timp slabesc sanatos, au o inima mai sanatoasa si prezinta un risc redus fata de anumite tipuri de cancer.

Cum sa faci sa functioneze si pentru tine

1. Incepe incet

O dieta sanatoasa inseamna sa elimini obiceiurile vechi si sa le inlocuiesti cu unele noi. Nu te abtine de la tot ce mancai pana acum, pentru ca aceasta e calea sigura catre esec. Incepe sa introduci incet, in primele saptamani, alimente noi si o rutina sportiva minima. Da-le corpului si mintii timp sa se acomodeze.

2. Mananca variat

Cea mai mare greseala pe care o poti face cand incepi o dieta noua e sa gatesti aceleasi alimente iar si iar pana te saturi de ele. Combina diferite fructe si legume, proteine si cereale integrale, ca sa te simti satula si sa eviti caloriile in exces.

3. Fa sportul care iti place

Daca faci aceleasi exercitii mereu la sala, te vei plictisi. E ca si cum ai manca mereu aceeasi salata. Fa ceva diferit in fiecare zi, ca sa nu te plictisesti si sa lucrezi diferite grupe de muschi.

Dieta mediteraneana nu este despre sport in exces si alimentatie restrictiva. Inseamna, de fapt, sa inveti sa gatesti si sa consumi mancare buna si sa inveti sa te bucuri de sport.

FOTO: Guliver

Citeste si: Schimba-ti stilul de viata treptat si fara efort!