Perioada Sarbatorilor vine cu foarte multe tentatii dulci. Foarte multe magazine pun la dispozitie o gama variata de preparate, care mai de care ambalate cat mai frumos. Desi foarte multi pofticiosi se vor incumeta sa cumpere toate aceste dulciuri, nutritionistii ne sfatuiesc sa mancam fursecuri sanatoase, preparate in casa.

Dulciurile reprezinta un adevarat pericol pentru silueta, iar ele nu sunt recomandate persoanelor care tin dieta sau care vor sa isi mentina greutatea.

Iata, asadar, cum poti prepara in casa fursecuri sanatoase:

Foloseste faina de grau complet

In loc sa folosesti faina alba, opteaza pentru faina de grau complet. Nutritionistii sustin ca aceasta faina aduce un aport suplimentar de fibre si te ajuta sa obtii fursecuri sanatoase. Totodata, faina de grau complet nu schimba gustul fursecurilor.

Adauga faina de orez

Pe langa faina de grau complet, poti adauga o ceasca de faina de ovaz. Aceasta aduce un aport suplimentar de fibre si nu schimba gustul fursecurilor. Se recomanda sa adaugi si cateva linguri de faina de in, pentru ca este bogata in Omega-3.

Nu adauga prea mult zahar

Foarte multe fursecuri sunt prea dulci si din acest motiv nu sunt foarte usor de mancat. Chiar daca prepari fursecuri dupa reteta, incearca sa nu adaugi prea mult zahar. Fursecurile vor avea un gust putin diferit, dar vor fi la fel de gustoase.

Inlocuieste grasimile

In loc sa adaugi un cub de unt sau de margarina peste celelalte ingrediente, opteaza pentru un piure facut din fructe. Poti folosi mere, prune, pere sau dovleac. Aluatul obtinut va fi mai gros, iar fursecurile vor fi mai usor de mancat. Un alt pont ar fi sa pui doar o jumatate de cub de unt, apoi sa adaugi putin ulei de soia, ulei de avocado sau ulei din samburi de struguri.

Adauga ciocolata neagra

Daca nu poti renunta complet la ciocolata atunci cand prepari fursecuri, opteaza pentru ciocolata neagra. Cateva tablete ar putea fi suficiente pentru a da un gust bun fursecurilor. Poti folosi si putin praf de cacao.

Renunta la anumite ingrediente

Evita sa adaugi stafide, pentru ca acestea au un continut ridicat de calorii. Totodata, desi se spune ca alunele contin grasimi sanatoase, le poti elimina complet din reteta. Renunta si la fructele confiate si incearca, mai degraba, sa folosesti putina esenta de migdale sau de nuca.

Daca vrei sa ai un meniu complet sanatos, afla ce alternative sanatoase la zahar avem!

Foto: Guliver