legume in alimentatie femeie frigider

Stii ca ai avea o dieta mai sanatoasa daca ai putea sa incluzi mai multe legume in alimentatie. Dar, oricat te-ai stradui, ti se pare ca nu prea reusesti… In afara de cartofi, care oricum nu sunt cei mai sanatosi, nu prea iti fac cu ochiul alte legume.

Te salvam noi! Am gasit pe mindbodygreen.com o lista cu 10 reguli numai bune de urmat atunci cand nu reusesti sa ai suficiente legume in alimentatie! Noi incercam sa ne tinem de ele! Legumele nu doar ca sunt bogate in vitamine, minerale si antioxidanti de care corpul are nevoie, dar iti aduc si un aport bun de fibre, iar asta inseamna ca te mentin satula fara sa te ingrase! Noteaza-ti aceste reguli.

Sa introduci mai multe legume in alimentatie e simplu, daca ai un plan!

Legume in alimentatie – 1. Foloseste-ti farfuria ca pe un ghid: incearca sa umpli jumatate din ea cu legume la fiecare masa. Aceasta strategie va lasa mai putin loc pentru legumele cu amidon si alte alimente dense in calorii (orez si paste).

Legume in alimentatie – 2. Gateste mai multe legume in avans – in acest fel, le vei putea folosi la mesele de peste saptamana. Adauga-le in salate, garniture si chiar in omleta de la micul dejun.

Legume in alimentatie – 3. Fa-ti sandwich-uri cu legume in loc de paine. Iti plac burgerii vegetarieni? inlocuieste painea cu doua ciuperci Portobello sau chiar cu cartofi dulci copti 20 de minute in cuptor. Cand iti faci wrap-uri, foloseste diverse tipuri de salata pe post de lipie.

Legume in alimentatie – 4. Foloseste ierburi, lamaie, condimente si sare de mare. Acestea te vor ajuta sa dai mai mult gust unor legume ca fasolea verde, conopida, dovlecelul.

Legume in alimentatie – 5. Tine la indemana felii de castraveti, ardei gras rosu, telina si morcovi. Le poti savura cu sosuri de humus, iaurt sau unturi de nuci.

Incearca sa mananci legume chiar si cand iei masa in oras!

Legume in alimentatie – 6. Incepe-ti masa cu o portie de supa de legume sau cu o salata. In acest fel, vei manca o portie-doua de legume inainte sa te saturi cu celelalte preparate de la masa!

Legume in alimentatie – 7. Fa-ti micul dejun mai interesant! Adauga un sos de salsa proaspat sau varza murata la omleta. Pune in sandwich-ul cu crema de branza, felii de ardei gras copt, ceapa, dovlecel sau ciuperci la gratar. Pune morcovi sau dovlecei rasi in aluatul pentru clatite sarate.

Legume in alimentatie – 8. Fa-ti provizii de legume congelate! Legumele congelate sunt la fel de bune ca si cele proaspete si nu-si pierd proprietatile! Iata, in detaliu, si cat de sanatoase sunt legumele congelate. Le poti folosi, mai ales, la mancarurile de legume, dar si la supe.

Legume in alimentatie – 9. Mergi la piata mai des! Aici poti gasi o varietate de legume proaspete si sanatoase, pe care, poate ca nici nu le-ai incercat. Spre exemplu, cate dintre voi gatiti folosind leurda?

Legume in alimentatie – 10. Inlocuieste orezul si pastele. Din legumele fara amidon poti face preparate minunate: conopida gratinata, noodles sau spacghete din zucchini si dovlecel. Iar aceastea perfecte pentru a inlocui orezul si pastele cu multi carbohidrati.

O dieta bogata in legume si fructe limiteaza problemele cu cosurile!

Foto: Guliver