Branzeturi, lapte si cereale

Se prea poate sa nu fii obisnuita sa mananci fructe la micul dejun, insa este o optiune pe care ar trebui sa o iei in considerare daca vrei sa te simti plina de energie intreaga zi. Iti dau 3 idei pentru cel mai rapid mic dejun cu fructe, pe care le poti combina cu diverse ingrediente pentru o mai buna calitate nutritionala.

Sa recunoastem: suntem obisnuiti sa mancam copios la micul dejun 9sau sa nu mancam deloc) si alegem de multe ori o omleta cu bacon crocant sau un sandwich cu multe calorii in defavoarea unui iaurt cu fructe sau a unei cafele cu un simplu croissant. Cele din urma variante sunt insa intotdeauna preferatele italienilor sau francezilor, obisnuiti sa manance mai usor si mai sanatos decat noi.

Un mic dejun cu fructe iti da energia necesara pentru a trece cu bine peste o zi lunga la birou

Totusi, niciodata nu e prea tarziu pentru a face schimbari. Cu atat mai mult cu cat medicii nutritionisti spun ca imbinarea unor ingrediente bine alese la micul dejun ne poate schimba ziua radical. Nu ne vom simti doar satui si atat, ci ne vom simti satui o mai mare perioada de timp si mai plini de energie si de bunadispozitie.

Micul dejun ideal ar trebui sa contina fructe, proteine, grasimi bune, lactate si cereale intregi. Combinatia de vitamine, minerale, fibre, carbohidrati complecsi, proteine si grasimi slabe iti va furniza toti nutrientii de care ai nevoie pentru la prima ora a zilei. Un mic dejun sanatos te va ajuta sa te concentrezi mai bine, sa-ti mentii greutatea si sa treci mai usor peste o dimineata somnoroasa.

Cele mai recomandate fructe pentru micul dejun sunt: caisele, capsunile, kiwi, avocado, papaya (au un continut nutritional ridicat deoarece contin multe vitamine si minerale), urmeaza apoi merele, strugurii, prunele si fructele de padure (cele mai satioase datorita continutului mare de fibre) si, in cele din urma, grepfrut, pere, portocale si banana (cele mai slabe in calorii).

3 idei de mic dejun rapid si delicios pe care ar trebui sa le incerci macar o data

1. Fructe si branzeturi

Ai nenumarate posibilitati de a combina fructele cu diverse tipuri de branza. Eu iti propun un mic dejun alcatuit din branza de vaci slaba, portocale sau grepfut si capsuni. Iata cum il poti obtine: pune intr-un bol o jumatate de ceasca de branza de vaci si adauga deasupra feliile de la o portocala mica sau o mandarina si un sfert de ceasca de capsuni proaspete. Nu-ti mai ramane decat sa savurezi minunatia! Daca iti plac branzeturile speciale, mai bogate in calorii, poti face si aceasta combinatie, oricum dimineata este momentul oportun sa le consumi pentru ca numarul caloriilor iti afecteaza cel mai putin silueta; le vei consuma in mare parte in activitatile de peste zi. Daca nu obisnuiesti sa mananci branza, o poti inlocui cu iaurt grecesc.

2. Cereale si fructe

Ca sa obtii cel mai sanatos mic dejun trebuie sa optezi pentru cereale integrale (ovaz, grau, secara) cu bob intreg la care poti adauga orice fructe iti fac placere. Una dintre retetele care mi-au facut cu ochiul este urmatoarea: combina o ceasca de lapte slab cu o ceasca de ovaz si adauga o jumatate de banana coapta, taiata felii, si cateva migdale. Vei obtine un mic dejun delicios si satios.

3. Smoothie cu mix de fructe si lapte

Iti recomand sa nu bei un smoothie doar din fructe pentru ca este posibil sa nu-ti tina de foame prea mult, ci amesteca-l cu diverse sortimente de lapte, nuci si seminte. Iata unul interesant, pentru care ai nevoie de: trei sferturi de ceasca de lapte de migdale, un sfert de ceasca de lapte de cocos, o banana mare, o ceasca de capsuni, o jumatate de ceasca de zmeura, o lingurita de miere si o ceasca de gheata. Amesteca totul intr-un blender pana cand obtii un smoothie fin.

Daca urmezi o dieta raw, iata cateva idei bune de mic dejun!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver