Sa mananci sanatos la birou, nu e lucru usor! Mai ales, cand, dupa masa de pranz, apare pofta aia nebuna de dulce de care nu poti sa scapi pana nu gusti ceva. Stim cum e! Dar ca sa nu te ingrasi, atentie la ce mananci. Iti facem cinci sugestii de gustari pentru birou care nu-ti pun silueta in pericol.

Chiar daca mananci micul dejun si incerci sa faci alegeri cat mai sanatoase pentru masa de pranz, daca rontai intruna covrigei si snask-uri sarate ori te rasfeti zilnic cu ciocolata si croissante la birou, avem o veste proasta pentru tine: te vei ingrasa. E si normal sa se intample asa fiindca poti sa scapi foarte usor de sub control caloriile pe care le consumi. Asta fiindca: 1) mananci din punga si nu-ti dai seama cat de mult mananci; 2) mananci si, in acelasi timp, muncesti, iar asta deruteaza creierul, care nu “inregistreaza” senzatia de satietate; 3) esti tentata sa mananci pentru ca si colegele tale de birou o fac, chiar daca, poate, nu ti-e foame neaparat, dar ti-e pofta.

Gustari pentru birou nesanatoase: cum sa iesi din cercul vicios

Partea proasta in toata aceasta poveste este ca desi stii ca ai mancat nesanatos si cumva te simti vinovata, a doua zi o iei iar de la capat… Fiindca cu poftele nu te poti pune: cele mai chinuitoare momente sunt in a doua parte a zilei cand iti scade energia si nu te mai poti concentra la munca. In acest moment, corpul cere “combustibil”, adica dulce.

Ca sa iesi din acest cerc vicios, trebuie sa spui STOP la toate dulciurile si snacks-urile sarate din comert si sa-ti prepari de acasa cateva gustari pentru birou. Stim, nu e simplu, dar nici cel mai complicat lucru din lume! Incearca sa faci asta macar o saptamana-doua si vei vedea ca te vei simti mult mai bine. Si, poate, vei da jos si un kilogram! Iata cateva idei de gustari pentru birou:

Fructe!

Ok! Poate ca fructele nu suna foarte apetisant, dar fiind dulci iti potolesc pofta de dulce de dupa-amiaza foarte bine. Recomandarea noastra este sa-ti iei la birou doua-trei fructe diferite si sa-ti faci o mica salata. In acest fel, vor fi mult mai atragatoare, dar si mai gustoase. Combina fructe dulci cu citrice sau fructe mai putin dulci ca sa echilibrezi caloriile. Si incearca sa variezi cat mai mult fructele pe care le mananci ca sa nu te plictisesti de ele. Nu-ti fie teama sa incerci si fructe exotice ca papaya, carambola (fructul stea) sau lici.

Mixuri de nuci si seminte

Cumpara-ti de pe un site cu produse sanatoase mai multe tipuri de nuci si seminte crude: migdale, nuci caju, alune, seminte de floarea-soarelui, seminte de dovleac si combina-le acasa dupa preferinte. Fa-ti pungute individuale pentru birou – in acest fel, vei controla foarte usor portiile pe care le mananci, deci nu exista riscul sa exagerezi. Nucile si semintele sunt foarte satioase si iti potolesc rapid pofta de sarat. Daca vrei sa le faci si mai interesante, le poti coace in cuptor cu sare si condimente.

Bucatele de ciocolata, impachetate individual

In privinta ciocolatei, un lucru e clar: ciocolata cu lapte si oricare alt tip de ciocolata, cu mai putin de 70% cacao, ingrasa. Motivul e simplu: aceste ciocolate contin mult prea mult zahar! Daca nu poti renunta la ciocolata, macar fa alegeri destepte: inlocuieste ciocolata obisnuita cu ciocolata neagra, care contine cacao intr-un procent mai mare de 70%. Pune-ti in geanta doua-trei patratele de ciocolata neagra, impachetate individual si mananca-le pe tot parcursul zilei.

Iaurt cu stafide sau merisoare

Simplu si hranitor: un iaurt grecesc peste care sa pui cateva fructe uscate. Fa asa: pastreaza la birou o punguta cu stafide sau cu merisoare uscate sau cu orice alte fructe uscate iti plac si adauga o mana in iaurt. Aceasta gustare iti va satisface si pofta de dulce si te va si satura. Renunta sa mananci iaurturi cu fructe din comert fiindca au foarte mult zahar in compozitie. Dar, atentie! Nu adauga nici prea multe fructe uscate in iaurt fiindca si aceastea au o concentratie mare de zahar.

Popcorn

Daca poftesti des la sarat, nu-ti cumpara popcorn din comert! Stim ca variantele cu unt ori condiment sunt foarte gustoase si tentante, insa, sunt si foarte nesanatoase. Pe deasupra, ingrasa, din cauza grasimilor si a sarii pe care le contin. Poti sa-ti faci popcorn acasa daca iti place atat de mult! Fa-l in varianta clasica: in ceaun si in foarte putin ulei. Pune-ti la pachet o punguta de popcorn si savureaza-l dupa-amiaza.

Iata si o lista cu 10 gustari care au sub 100 de calorii. Ia-le in considerare daca vrei sa-ti menii silueta!

Foto: Guliver