Obiceiuri vinovate pentru cresterea in greutate

Stim ca o alimentatie nesanatoasa inseamna fara doar si poate cateva kilograme in plus. Cateodata insa este posibil sa te ingrasi usor si din cauza unui stil de viata haotic si a unor motive la care nici nu te gandesti.

Uneori constatam ca ne-am ingrasat cu cateva kilograme fara sa ne dam seama si fara sa facem neaparat excese alimentare. De multe ori enuntam la delicioasele paste cu parmezan in favoarea unei salate de vara, dar chiar si asa, kilograme nu se “topesc”, ci dimpotriva.

Stilul haotic de viata face parte dintre motivele pentru care te ingrasi usor

Nu este cazul sa te intrigi prea tare, deoarece exista o sumedenie de motive pentru care te ingrasi usor. Organismul nostru nu reactioneaza numai la mancare, ci si la alti factori care il agreseza, iar rezultatul este castigarea catorva kilograme. Deci, concluzia este ca te poti ingrasa nu numai daca mananci nesanatos, ci si daca ai un stil de viata haotic. Daca ai pus cateva kilograme in plus, cheia este sa-ti analizezi putin stilul de viata. Evita sa te apuci de cure de slabire aberante, care iti pot da organismul peste cap si mai tare! Cel mai intelept este sa analizezi motivele pentru care te ingrasi usor si sa le minimizezi pe cat de mult posibil!

Motive neasteptate pentru care te ingrasi usor

1. Sari peste micul dejun. Studiile arata ca persoanele care nu obisnuiesc sa manance dimineata risca sa se ingrase deoarece inainte de pranz apare pofta de a consuma alimente bogate in calorii. Micul dejun sanatos iti da senzatia de satietate, fie ca mananci cereale (bogate in fibre), fie alegi o masa proteica cu oua si sunca. Daca sari peste micul dejun vei ajunge la pranz infometata si vei manca mai mult decat trebuie. De asemenea, organismul nu produce enzimele necesare pentru a metaboliza grasimea si pentru a ne pastra greutatea.

2. Mananci prea repede. In urma unor studii s-a demonstrat faptul ca persoanele care tind sa manance repede, se ingrasa mai usor decat cele care savureaza mancarea. Cei care mananca mai incet simt mai repede senzatia de satietate si “pacalesc” creierul ca s-au saturat inainte de a consuma toata mancarea din farfurie. De asemenea, cei care mananca mai incet, consuma si mai putine calorii decat ceilalti. Ca sa nu te ingrasi, este important sa mesteci bine fiecare imbucatura de mancare si sa lasi furculita din mana in timp ce mesteci.

3. Te infometezi. Organismul tau reactioneaza la infometare prin incetinirea metabolismului. Corpul crede ca intri intr-o stare in care mancarea nu este disponibila si face un efort de a conserva energia deja stocata. Cand incepi sa mananci, metabolismul tau deja este incetinit, iar numarul de calorii de care ai nevoie pentru a-ti mentine greutatea este mult mai mare.

4. Nu dormi suficient. Desi poate parea surprinzator, este demonstrate ca lipsa somnului incetineste metabolismul, ceea ce permite ca grasimea sa se stocheze mult mai eficient. Persoanele care nu se odihnesc suficient au tendinta sa se aline cu mici gustari la orele tarzii ale noptii, cand metabolismul corpului este foarte lent. Daca te gandesti ca mancarea te va ajuta sa stai treaz sau sa dormi mai bine, gresesti. De fapt, organismul tau se va lupta cu un plus de alimente si nu ii va fi usor.

5. Esti stresat. Daca unele persoane slabesc cand sunt stresate, altele se ingrasa. Perioadele stresante duc la incetinirea metabolismului organismului si la eliberarea unor hormoni favorabili stocarii rezervelor de grasime. Unul dintre acesti hormoni se numeste cortizol, iar eliberarea lui duce la cresterea apetitului. Cercetatorii au descoperit ca stresul si eliberarea de cortizol cauzeaza depunerea grasimilor in zona abdominala.

Daca vrei sa iti mentii greutatea si chiar sa slabesti, ia in calcul aceste motive pentru care te ingrasi usor!

 Foto: Guliver