Necesarul de vitamine pentru frumusetea pielii

Vara este momentul in care schimbi pantofii cu sandalele, camasile cu tricourile, pantalonii cu fustele, iar lista poate continua la nesfarsit.  Nu e insa de ajuns sa faci schimbari vestimentare, ci ar trebui sa-ti adaptezi o data cu venirea noului sezon si alimentatia.

Pentru ca iesi afara mai des si transpiri, mai mult risti sa ai probleme cu deshidratarea, sensibilitati ale pielii si deficiente de vitamine sau minerale. Solutia se afla in diverse feluri de mancare pe care e important sa le incluzi in alimentatia ta daca vrei sa arati si sa te simti bine.

7 alimente pe care trebuie sa le consumi vara pentru a-ti mentine sanatatea si energia

1. Pepenele verde

Acest fruct este eroul hidratarii. Are un continut ridicat de apa care te racoreste si te hidrateaza. Tot apa din el iti creeaza senzatia de satietate si te ajuta sa scapi fara sa te ingrasi de pofta de mancare. In plus, antioxidantii denumiti lycopene continuti de pepenele rosu protejeaza celulele pielii de arsurile solare.

2. Portocalele

Ti-am mai povestit si cu alte ocazii despre beneficiile acestui membru din familia citricelor. Portocalele contin foarte mult potasiu, un nutrient crucial pe timpul verii. Pierzi mult potasiu prin transpiratie si de aceea sunt sanse mari sa ai probleme cu crampele musculare. Portocalele contin cam 80% apa, deci sunt foarte utile si cand vine vorba de hidratare.

3. Iaurtul

Daca iti doresti sa iei cu tine pe plaja o gustare sanatoasa, racoritoare si bogata in proteine te sfatuiesc sa alegi iaurtul. Astfel vei evita mancarea daunatoare de tip fast-food. Bacteriile probiotice continute de iaurt iti ajuta sistemul digestiv!

4. Telina  

Nimic nu e mai enervant decat sa te simti plina atunci cand te indrepti spre plaja. Telina actioneaza ca un diuretic care te scapa de apa acumulata de organism fara a cauza deshidratarea. Ea iti stimuleaza rinichii obligandu-i sa elimine lichidele inutile din organism.

5. Ceaiul verde

Daca esti in cautarea unui lichid mai hidratant chiar decat apa te sfatuiesc sa alegi ceaiul verde. Acesta este o alternativa recomandata de medici pentru zilele fierbinti. In plus lupta impotriva cancerului, a bolilor de inima, scade nivelul colesterolului si poate fi folosit pentru estomparea cearcanelor. Mai multe beneficii ale lui gasesti in articolul Ceaiuri de frumusete.

6. Spanacul 

Atunci cand iti pregatesti salata ai grija sa adaugi cateva frunze de spanac. Acesta contine carotenoide care sunt transformate de organismul uman in vitamina A. Ea protejeaza corpul de arsuri, scade sensibilitatea la lumina UV si hidrateaza pielea uscata. Alte alimente bogate in carotenoide sunt: morcovii, caisele, pepenele rosu, grapefruitul roz, somonul, laptele, rosiile. Include-le si pe ele in alimentatia ta!

7. Capsunile si afinele

Ultimele de pe lista celor 7 alimente pe care trebuie sa le consumi vara sunt fructele de padure. Ele scad sensibilitatea pielii la lumina, deci tenul tau va arata mai bine si va avea o textura lipsita de imperfectiuni. Fructele de padure sunt bogate in flavonoide, care incetinesc procesul de imbatranire cognitiva. Alte alimente bogate in flavonoide sunt bananele, citricele, broccoli-ul, nucile, fisticul si mararul.

Text: Diana Marasoiu, Foto: Thinkstock