greseli de slabit

Mananci salate des, nu combini niciodata carne si cartofi, ai eliminat dulciurile de tot din dieta si, in plus, faci si sport de cateva ori pe saptamana. Si cu toate astea, nu reusesti sa slabesti sau slabesti prea putin. Unde e problema? Iata cateva greseli de slabit care te-ar putea da inapoi!

Pentru unele femei e usor sa slabeasca, pentru altele e mai greu. Totul depinde de metabolismul fiecareia dintre noi. Dar nu numai de asta! E important si cum tinem cura de slabire si ce facem pe langa.

Am gasit pe revista Prevention cele mai intalnite greseli de slabit, care te pot trage mult inapoi atunci cand vrei sa scapi de cateva kilograme. Si iti dam si solutiile pentru fiecare dintre ele!

Greseli de slabit la care nu te-ai fi asteptat & cum sa le corectezi

1. Calculeaza-ti caloriile cum trebuie

“Doar 11% dintre americani estimeaza corect necesarul zilnic de calorii. Restul au tendinta sa supraestimeze necesarul”, spune Bonnie Taub-Dix, purtator de cuvant al Academy of Nutrition and Dietetics. 2000 de calorii pe zi sunt, adesea, date ca fiind limita ideala daca vrei sa slabesti. Dar, de fapt, specialistii spun ca ai nevoie doar de 1800 de calorii – cele 200 sunt suficiente ca sa NU te lase sa slabesti. Alcatuieste-ti un meniu astfel: trei mese de cate 500 de calorii pe zi si un snack de 300 de calorii.

2. Nu te baza doar pe faptul ca esti o persoana activa ca sa slabesti

Mergi mult pe jos, preferi scarile in locul liftului, cari adesea sacose cu cumparaturi? Sunt tactici bune ca sa mai arzi calorii, dar, din pacate, nu vei arde suficiente astfel incat sa conteze… In schimb, incearca sa faci sesiuni de exercitii scurte si intense – ard cu 36% mai multe grasimi, potrivit unui studiu publicat in Journal of Applied Physiology.

3. Ai grija la portiile de mancare

Daca vrei sa slabesti, nu e important doar ce mananci, dar si cat mananci! Chiar daca ai o dieta sanatoasa, e foarte posibil sa mananci mai mult decat ai nevoie si, de aceea, sa nu slabesti atat de repede pe cat iti doresti.

Ca sa-ti dai seama daca mananci prea mult, fa-ti un jurnal alimentar. “Chiar daca notezi pe o foaie de hartie si apoi o arunci, e ok, scrisul te face sa fii mai constienta de ceea ce mananci”, spune Taub-Dix. Iata cum sa fii mai atenta la portiile de mancare.

4. Nu te lasa indusa in eroare de mancarea sanatoasa

Preferi un sandvis cu curcan in loc de o felie de pizza? Desi la o prima vedere poate fi o optiune buna, de fapt, un sandvis cu curcan poate veni la pachet si cu branza, maioneza, paine si ajunge usor la 900 de calorii. Pe cand doua felii de pizza au in jur de 500 de calorii. Ca sa tai din calorii, opteaza pentru mancare cat mai simpla, fara prea multe sosuri, branzeturi, carnuri.

5. Sari peste dulciurile de dieta si alege-le pe cele adevarate

Nu te lasa inselata de dulciurile fara grasimi si fara zahar. Cercetatorii de la Universitatea din Cornell, New York, sustin ca persoanele care aleg versiuni de gustari fara grasimi si fara zahar ajung sa consume de doua ori mai multe calorii decat cele care aleg variantele normale. Ce se intampla? “Desi au mai putine calorii, astfel de alimente te fac sa mananci mai mult pe termen lung”, spune Cynthia Sass, medic nutritionist.

Mai bine, daca ai pofta de ceva dulce, gusta cate putin din produsul adevarat: inghetata, prajitura sau orice altceva iti mai face cu ochiul decat sa optezi pentru varianta fara grasimi/fara zahar.

6. Prea multe abdomene, prea putin cardio

Vrei sa scapi de grasimea abdominala, e normal sa faci abdomene. Dar oricat de mult te-ai stradui, nu o sa reusesti fara sa faci si cardio.

Incearca un program de antrenament in care sa alternezi exercitii de intensitate mare cu exercitii mai usoare. In fiecare saptamana, fa trei sedinte de sport intens si doua de sport moderat, 30-60 de minute, si vei arde grasimea de pe abdomen mai eficient.

7. Daca iei mici gustari ca sa-ti potolesti poftele, ai grija ce mananci!

Desi crezi ca esti atenta la ce mananci, cercetatorii spun ca micile gustari pe care le iei din mers la birou (o prajiturica fiindca e ziua unui coleg, un covrigel, o bucata de ciocolata) iti pot creste considerabil aportul caloric. In plus, sa mananci cand esti distrasa, te poate face sa mananci si mai mult.

Evita sa mananci atunci cand te concentrezi pe altceva – mananca doar cand stai la masa. Si mananca gustari sanatoase!

Acum ca stii care sunt cele mai intalnite greseli de slabit, iata si alte trei capcane alimentare care iti pot face metabolismul sa functioneze mai lent si, in final, sa te ingrasi!

Foto: Guliver