Invata cum sa-ti pregatesti silueta pentru vara prin alimentatie, urmand sfaturile de la eatthis.com. Iti vei revolutiona obiceiurile si vei obtine corpul dorit, pe care ti-l vei mentine asa daca perseverezi!

Ai incercat toate exercitiile clasice pentru un abdomen perfect si totusi nu ai obtinut rezultatele la care sperai? Ti-ar placea sa ai picioarele sau bratele mai tonifiate? Dincolo de sport, estentiala este si alimentatia, la care trebuie sa fii foarte atenta. Daca respecti aceste reguli de baza, nu vei avea numai o silueta pentru vara impecabila, ci te vei bucura timp indelungat de un trup tonifiat si plin de energie!

Cei noua pasi esentiali pentru o silueta pentru vara ideala!

1. Cinci sau sase mese pe zi pentru o silueta pentru vara perfecta. Nutritionistii ne atrag atentia constant ca multi oameni gresesc atunci cand consuma toate caloriile dintr-o zi in doar doua sau trei mese, de multe ori facand acest lucru pentru a slabi.
Sigur, poti pierde cateva kilograme cu o astfel de abordare, dar nu in mod eficient si nu pe termen lung! Ideea este sa mananci la fiecare trei ore, avand trei mese principale si doua gustari, pentru ca ai nevoie de nutrietii necesari pentru a-ti mentine foamea sub control si a avea energie pentru provocarile de zi cu zi. Iar daca ai un serviciu care nu-ti permite prea mult timp pentru a manca, gaseste variante care se pot incalzi la cuptorul cu microunde ori se pot servi reci.

Silueta pentru vara – 2. Nu te infometa. Daca simti ca iti este foame, deja corpul tau are un deficit de nutrienti, fiind de preferat sa mananci inainte de a primi semnalul de alarma. Si chiar daca ai o zi agitata, iti poti pregati cu o seara inainte o salata, cativa cartofi copti sau legume la gratar, iar daca ai nevoie de o gustare rapida, opteaza pentru o banana ori un smoothie.

Silueta pentru vara – 3. Proteine, multe proteine. Cat sa fie de ajuns? Daca ai genul de job care presupune o munca de birou de la 9 la 17, proteinele nu sunt o problema. Dar pentru cineva activ din punct de vedere sportiv, ele sunt necesare pentru a arde grasimea si a forma masa musculara. Orientativ, corpul tau are nevoie de 46 de grame de proteine in fiecare zi. Este mult mai simplu decat pare. O bucata de carne de 100 de grame are circa 20 de grame de proteine, iar 200 de grame de produs lactat fermentat – iaurt sau branza proaspata – are intre 20-25 de grame de proteine, in timp ce o cana cu lapte are 10 grame de proteine. Nu trebuie scapate din vedere nici proteinele vegetale. O portie de fasole uscata are circa 15-20 de grame de proteine extrem de utile metabolismului uman.

4. Nicio masa fara proteine ca sa ajungi sa ai silueta pentru vara visata. In vreme ce infometarea determina un metabolism lent, o dieta cu proteine il stimuleaza. Puiul, curcanul, vita, ouale si branza sunt cateva surse excelente in acest sens. Masa musculara ajuta la arderea caloriilor, spre deosebire de grasimea din corp. Asa ca proteinele sunt esentiale!

Silueta pentru vara – 5. Acorda atentie carbohidratilor. Cand iti planifici mesele, ia in calcul sa-ti iei necesarul de carbohidrati din diverse surse, cum ar fi cartofii, orezul brun, pastele integrale si legumele. Multi oameni consuma multi carbohidrati bazandu-se pe o regula inselatoare ca nu au multe calorii. Ca o regula generala, ia drept reper 2 grame pentru fiecare jumatate de kilogram din greutatea ta. Incearca sa nu imparti carbohidratii in mod egal la toate mesele, ci sa alternezi.

Silueta pentru vara – 6. Fa o pauza de carbohidrati. Daca nu suferi de diabet si ai o glicemie stabila, poti sa incerci la fiecare doua sau trei saptamani sa reduci consumul carbohidratilor, pe care sa-i limitezi la 125 de grame pe zi. Trebuie sa alegi perioadele in functie de zile in care nu esti solicitata major fizic si psihic.

Silueta pentru vara – 7. Hidrateaza-te. Corpul tau are nevoie de hidratare, mai cu seama daca vrei sa-ti construiesti masa musculara. Nu astepta sa-ti fie sete, ci bea apa preventiv, mai ales inainte de a face sport.

Silueta pentru vara – 8. Incepe cu dreptul. Prima masa a zilei este foarte importanta si la fel cea de dupa sport, astfel incat trebuie sa contina cei mai multi carbohidrati din toata ziua. Dupa o sedinta de fitness, spre exemplu, sa nu treaca mai mult de o ora fara a servi o masa sanatoasa.

Silueta pentru vara – 9. Incheie usor. Ultima masa din zi trebuie sa fie usoara, pe baza de legume sau peste, care este recomandat sa-l consumi cel putin de doua ori pe saptamana.