Cumparaturi inteligente

Supermarketul iti poate intinde capcane. Este locul in care, daca nu esti atenta, poti pleca acasa cu o multime de alimente sarace in substante nutritive si bogate in aditivi alimentari. Iata cum poti alege corect alimentele:

BAUTURI: alege-le, pe cat posibil, pe cele din fructe proapsete (ideal ar fi ca acestea, la randul lor, sa fie ecologice). Evita sucurile pasteurizate, acidulate, indulcite si cu un termen de valabilitate prelungit ñ totul in favoarea apei minerale si a ceaiurilor din plante. Cu moderatie trebuie consumate si bauturile acoolice sau cele care contin cofeina.

PRODUSE LACTATE: alege iaurtul neindulcit si fara conservanti sau aditivi, branza de vaci degresata, laptele si branza  de capra, dar si derivatele din soia.

PESTE: nutritionistii recomanda varietatile de apa dulce, cu carne alba, dar si somonul si tonul (conditia este sa le prepari prin fierbere sau frigere).

OUA: daca ai posibilitatea de a alege, opteaza pentru cele ecologice (sunt cele a caror cifra marcata incepe cu 0 sau 1). Beneficii maxime vei obtine de la produse provenite de la ferme avicole certificate unde furajele folosite pentru hrana gainilor nu contin pesticide, conservanti sau organisme modificate genetic.

FRUCTE: alege-le pe cele proaspete in defavoarea celor conservate, imbuteliate, congelate si/sau indulcite. De asemenea, cauta-le pe cele de sezon ñ este un minim gest pe care il faci pentru a evita conservantii.

CEREALE: alege-le pe cele integrale si produsele care contin cereale cu grauntele intregi, fara indulcitori artificiali sau potentiatori de aroma.

CARNEA: incearca sa alegi carnea de pui, miel curcan sau vita in defavoarea celei de porc, a mezelurilor, a carnii afumate, semipreparate sau tinuta in saramura.

ULEIUL: cumpara varietatile de ulei presat la rece. Poate sa fie de porumb, masline, sofran, susan, seminte de in sau floarea soarelui. Pe lista celor de evitat sunt uleiurile rafinate, margarina hidrogenata si toate grasimile saturate.

DULCIURI: alege maltul de orz sau siropul de orez, mierea naturala de albine, siropul pur de artar, melasa nesulfurata (rezultata dupa ultima extragere a zaharului) in locul zaharului alb, brun sau nerafinat din trestie de zahar, a siropului de porumb sau a fructozei.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver