Iti dezvaluim numarul de calorii pentru fiecare portie

Daca in acest moment pe lista ta de prioritati se afla dieta, iti facem cateva recomandari de alimente slabe in calorii pe care le poti consuma fara sa-ti faci griji in privinta kilogramelor. Le-am ales pe cele mai surprinzatoare!

O femeie cu varsta cuprinsa intre 19 si 30 de ani are nevoie de 2000 de calorii pe zi daca duce o viata sedentara. In cazul in care este activa moderat, numarul caloriilor creste pana la 2.200, iar daca face sport constant si este super-activa, atunci poate ajunge si la un necesar de 2.400 de calorii pe zi. Femeile de peste 30 de ani au nevoie cu 200 de calorii mai putin, in fiecare dintre cele trei „etape” de conditie fizica. Datele sunt preluate dintr-un tabel dat publicitatii de Institutul American de Medicina.

Nu e usor sa-ti supervizezi dieta, de aceea, ca sa ai un stres mai mic, consuma alimente slabe in calorii

Orice femeie stie ca daca vrea sa slabeasca, trebuie sa fie atenta la numarul de calorii pe care le include in meniul zilnic. Cum nu este usor sa-ti supervizezi fiecare inghititura de mancare, cel mai simplu este sa stii care sunt alimentele bogate in calorii pe care e musai sa le eviti. Cateva dintre cele mai periculoase sunt: dulciurile, produsele de patiserie, prajelile, faina alba, bauturile alcoolice si, nu in ultimul rand, fast-food-ul. Oricum, cand urmezi o dieta, aceste alimente sunt din start excluse in meniu. In mod normal, ele ar trebui excluse de tot din alimentatie nu numai pe parcursul unei diete, pentru ca in afara faptului ca ingrasa, pot atrage si o multime de probleme de sanatate.

Daca, in general, cam stim care sunt alimentele rele de care trebuie sa ne ferim, mai putine femei stiu si care sunt acele alimente slabe in calorii pe care le pot consuma oricand si oricum fara sa-si faca griji. Tocmai din acest motiv am intocmit o lista, cu cele, pe care, cu siguranta, le vei gasi surprinzatoare!

6 alimente slabe in calorii pe care ar trebui sa le consumi tot timpul. Au si alte beneficii!

1. Spanacul

Stiai ca pentru a cumula 100 de calorii trebuie sa mananci cam 15 cesti de spanac. Ca sa intelegi comparatia: trei bucatele de ciocolata cu lapte au nu mai putin de 132 de calorii. Deci, spanacul e bun! In afara faptului ca are extrem de putine calorii, mai este bogat si in vitamina K, calciu, potasiu, fosfor, zinc si seleniu, o parte din nutrientii esentiali de care avem nevoie. Poti sa incepi sa-l consumi pentru ca primavara este anotimpul lui!

2. Ciupercile

O ciuperca mica are doar doua calorii, iar una mai mare, cinci, un numar mic comparativ cu alte alimente. Oricum, tine cont si de faptul ca in momentul prepararii, numarul de calorii mai creste. Cel mai recomandat este sa le faci la cuptor, umplute cu alte legume, si sa limitezi cantitatea de ulei folosita. Daca le faci in tigaie, in ulei, caloriile se vor inmulti!

3. Crevetii

Un crevete mic are doar cinci calorii, iar in 100 de grame (in jur de o portie) gasesti doar 100 de calorii. Bineinteles, ca modul de preparare adauga niste calorii in plus. Daca ii prajesti in ulei, risti sa transformi un aliment sanatos intr-unul super caloric: o cantitate de 160 de grame de creveti, dati prin ou si prajiti in ulei ajung sa aiba in jur de 450 de calorii.

4. Sparanghelul

O ceasca de sparanghel gatit (suficient cam cat pentru o portie) are nu mai putin de 40 de calorii. In plus, in sparanghel mai gasim si o multime de vitamine: K, A si B, dar si acid folic. Vitaminele B au un rol important in descompunerea zaharurilor din sange, ceea ce va ajuta la reglarea glimcemiei si la un risc mai mic de diabet zaharat.

5. Branza cottage

Aceasta branza contine o cincime (20%) din caloriile pe care le vei gasi in cele mai alte tipuri de branza. O jumatate de ceasca de branza cottage are 116 calorii, ceea ce inseamna aproximativ 10% din numarul total de 2000 de calorii recomandat zilnic. Desi nu are vitaminele si mineralele din legume, branza cottage este o alegere sanatoasa pentru un snack rapid, bogat in proteine.

6. Ceaiul verde

Ceaiul verde nu numai care are foarte putine calorii (100 de ml de ceai verde are numai doua calorii), dar te si ajuta sa slabesti datorita unor compusi care se numesc catechine. Ca sa beneficiezi de aceste substante minune, nu trebuie sa adaugi ceaiului zahar sau acid citric, deoarece le degradeaza. In plus, zaharul inseama ados de calorii. Cel mai recomandat este sa-ti cumperi ceai verde la pliculete sau frunze, pentru ca pastreaza mai bine catechinele.

Cand iti pregatesti o gustare, opteaza tot pentru alimente slabe in calorii, dar dulci: capsuni, caise, kiwi!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver