Incepand de pe la varsta de 25 de ani, incepi sa pierzi mai multa masa osoasa decat poti sa “construiesti”. In timp, oasele se subtiaza si devin mai fragile si apare riscul de a face osteoporoza. De aceea, e bine sa fii atenta la ceea ce mananci ca sa ai oase sanatoase si puternice!

oase sanatoase ingrediente
Proteinele sunt bune pentru oase sanatoase

Oase sanatoase- Mananca suficiente proteine

Proteinele ajuta la producerea fibrelor de colagen care intra in componenta oaselor si contribuie asadar la formarea unor oase sanatoase. Potrivit catorva studii, persoanele de varsta a 3-a care nu consuma suficiente proteine se confrunta cu o pierdere rapida a densitatii osoase. Si, evident, cu un risc mai mare de a suferi fracturi si osteoporoza.

Daca te afli la polul opus si mananci prea multe proteine, iar nu e bine. Unele studii spun ca o cantitate mare de proteine in corp determina producerea suflatilor care cauzeaza pierderea de calciu din oase.

Atentie! Acest efect e mai probabil sa se intample in cazul proteinelor animale si nu al celor vegetale!

Ce proteine vegetale poti alege: nuci si seminte crude, lastari, alge, cereale integrale, soia.

Daca mananci carne, nu depasi mai mult de 140 de grame de proteine pe zi.

Foto: Guliver