Cand stii ca vei avea o zi agitata la birou, in care cu siguranta n-ai timp sa mananci, fa-ti pachet de cu seara! Dar nu oricum! Incearca sa strecori printre gustarile zilei sau chiar si ca masa de pranz, cateva alimente antistres!

De multe ori, situatiile tensionate de la job ne imping sa dam iama la tonomatul cu dulciuri. Pe moment, ne simtim bine, dar curand stresul reapare. Ca sa-l elimini complet, inlocuieste dulciurile cu urmatoarele alimente antistres.

Aceste alimente antistres benefice sunt bogate in vitamine si minerale, fibre si antioxidanti care grabesc eliberarea endorfinelor (hormonii fericirii) si iti dau o stare de bine. Partea si mai buna este ca aceasta stare de relaxare dureaza mai mult decat atunci cand mananci dulciuri! Asta fiindca aceste alimente antistres isi elibereaza prelungit nutrientii in sange. Si iti satisfac si pofta nebuna de dulce! Iata ce sa iei la pachet!

5 alimente antistres, usor de luat la pachet

Alimente antistres – Ciocolata neagra. Simti ca nu mai poti fara o bucata de ciocolata? Esti salvata! Ai voie sa mananci ciocolata neagra! Contine serotonina, un antidepresiv natural, care te ajuta sa reduci stresul! Dar stimuleaza si producerea endorfinelor!

Mananca 2-3 patratele de ciocolata neagra pe zi! E suficient ca sa te relaxezi!

Alimente antistres – Salata de spanac. Spanacul este o sursa nemaipomenita de magneziu, un mineral benefic pentru sistemul nervos: reduce oboseala si extenuarea, relaxeaza muschii si energizeaza corpul.

Fa-ti o salata cu baby spanac si multe legume colorate pentru pranz!

Ia in considerare aceste alimente antistres si cand esti la cura! Nu ingrasa!

Ovaz cu lapte. Ovazul este o cereala integrala bogata in carbohidrati complecsi care se elibereaza treptat in sange si cresc producerea de serotonina. Mai este bogat si in magneziu si potasiu, care miscoreaza tensiunea arteriala si calmeaza.

Tine o punga cu fulgi de ovaz pe birou si fa-ti o mica gustare cu lapte degresat!

Alimente antistres – Fructe citrice – portocale, grepfrut, mandarine. Orice ai alege, infuzezi corpul cu vitamina C, un antioxidant recunoscut pentru proprietatile sale de a reduce stresul!

Mananca un fruct sau fa-ti un suc de portocale!

Alimente antistres – Nuci. Contin acizi grasi sanatosi care regleaza tensiunea arteriala – aceasta creste foarte tare in momentele cu multa adrenalina.

Mai poti opta si pentru caju sau seminte de floarea soarelui! Au in compozitie aminoacidul triptofan care relaxeaza si iti da o stare de bine.

Foto: Guliver