alimente bogate in magneziu broccoli

Tu mananci alimente bogate in magneziu? Sau macar stii care sunt? Recunoastem ca magneziul nu ne preocupa la fel de mult ca alte minerale precum fierul sau calciul, dar este la fel de important.

Magneziul este un mineral de care corpul nostru are nevoie pentru a mentine optime nervii si muschii, contribuie la sanatatea sistemului imunitar si a inimii si ajuta la construirea unor oase sanatoase. Sunt motive suficient de bune ca sa consumi alimente bogate in magneziu?

Nu mai spunem ca magneziul face minuni si cu starea de spirit. Daca treci printr-o perioada cu mult stres si episoade de anxietate dese, magneziul te poate ajuta sa le domolesti. Previne anxietatea si atacurile de panica si reduce agitatia si iritabilitatea.

Ce alimente bogate in magneziu sa bifezi in meniu

Necesarul zilnic de magneziu pentru o femeie cu varsta intre 19 si 30 de ani este de 310 miligrame pe zi. Intre 30 si 50 de ani, o femeie are nevoie de 320 de miligrame pe zi.

Editorii site-ului health.com ne propun cateva alimente bogate in magneziu pe care le putem integra foarte usor in alimentatia de zi cu zi.

Alimente bogate in magneziu – Broccoli. In ½ ceasca de broccoli sunt 51 de miligrame de magneziu. Ca sa nu pierzi magneziul, mananca broccoli crud sau fiert foarte putin. Poti creste absorbtia magneziului, daca il consumi alaturi de alimente bogate in vitamina C: rosii, portocale etc.

Alimente bogate in magneziu – Ovaz. Intr-o ceasca de ovaz fiert sunt in jur de 58 de miligrame de magneziu. Ovazul este o optiune foarte sanatoasa pentru micul dejun: il poti inmuia in lapte si iaurt, il poti face porridge sau il poti combina cu alte cereale integrale. Iti mai ofera si fibre, acid folic si potasiu, care contribuie la reducerea colesterolului!

Lipsa poftei de mancare poate fi un semn al deficitului de magneziu!

Alimente bogate in magneziu – Seminte de in. In doar 1 lingura de seminte de in sunt 40 de miligrame de magneziu! Dar iti ofera si mai mult de jumatate din necesarul zilnic de omega 3. Inainte de le consuma este esential sa le macini! Combina-le cu cereale si iaurt sau adauga-le in smoothie-uri!

Alimente bogate in magneziu – Seminte de dovleac. In 28 de grame de seminte de dovleac sunt 74 de miligrame de magneziu. Foloseste-le in snack-uri sanatoase cu nuci si seminte si salate.

Alimente bogate in magneziu – Nuci caju. In ¼ ceasca de nuci caju sunt 89 de miligrame de magneziu. Dar iti mai ofera si aproape 10% din fierul necesar in fiecare zi, dar si acid folic si vitamina K. Combina-le cu alte nuci sau foloseste-le in prajituri raw!

Alimente bogate in magneziu – Tofu. In ½ ceasca de tofu sunt 37 de miligrame de magneziu. Este o varianta buna daca esti vegetariana, mai ales ca iti ofera si fier si calciu! Iata cateva idei ca sa gatesti cu tofu, daca e nou in meniul tau!

Foto: Guliver