Toate stim ca portocalele, si in general citricele, sunt bogate in vitamina C, o vitamina care ne apara nu doar de racelile de sezon, dar care are si rol antiaging. Dar ti-ar fi trecut prin cap ca broccoliul are mai multa vitamina C decat portocalele? Iata cateva super alimente cu vitamina C.

La fel si capsunile, ardeiul gras rosu sau conopida! Am gasit o lista inedita cu cele mai neasteptate alimente cu vitamina C pe site-ul de sanatate health.com. Ia-ti notite fiindca e important sa consumi aceste alimente daca vrei sa ai o dieta sanatoasa!

Aceste alimente cu vitamina C ne tenteaza si fiindca in aceasta perioada portocalele sunt in afara sezonului – chiar daca le gasesti la supermarket, nu mai sunt la fel de gustoase ca in sezonul rece!

Alimente cu vitamina C – Legume si fructe cu mai multa vitamina C decat renumitele portocale

Ardeiul iute rosu – ½ ceasca de ardei iute iti livreaza 107.8 miligrame de viamina C, comparativ cu o portocala medie care are in jur de 69.7 miligrame de vitamina C. Bineinteles ca sunt sanse mici sa mananci atata ardei iute de-odata, dar ia-l in considerare atunci cand gatesti! Noi adoram mancarea picanta si pentru ca grabeste arderile!

Alimente cu vitamina C – Ardeiul gras rosu – o ceasca contine aproape de trei ori mai multa viamina C decat o portocala, undeva la 190 de miligrame. Ardeiul gras rosu este si o sursa de vitamina A, buna pentru ochi! Il poti adauga la salate, supe si mancaruri de legume.

Alimente cu vitamina C – Broccoli iti ofera 132 de miligrame de vitamina C, fibre si doar 30 de calorii la o portie. Cercetatorii arata ca are si proprietati anticancerigene, deci, nu-l ocoli cand gatesti!

Alimentele bogate in vitamina C reduc ridurile, roseata si acneea!

Capsunile – intr-o ceasca gasesti 84.7 miligrame de vitamina C, dar si acid folic si nutrienti buni pentru inima. Sunt fructe de sezon, asa ca incearca sa le integrezi in gustarile dulci de peste zi. Sunt si delicioase!

Alimente cu vitamina C – Conopida. Nu conteaza daca o fierbi ori o pui pe grill, o capatana mica de conopida iti ofera 127.7 miligrame de vitamina C, plus 5 grame e fibre si 5 grame de proteine. Iata o idee delicioasa de reteta cu conopida: piure!

Alimente cu vitamina C – Ananasul contine 78.9 miligrame de vitamina C, dar si bromelaina, o enzima digestiva care ajuta la descompunerea rapida a alimentelor si la evitarea balonarii. Are si proprietati antiinflamatorii, care te pot ajuta sa te recuperi mai usor dupa un antrenament greu.

Alimente cu vitamina C – Fructul de mango. Daca te dai in vant dupa fructe exotice, incearca sa mananci mai des mango! E un superfood veritabil: intr-un mango sunt in jur de 122.3 miligrame de vitamina C, dar si vitamina A, care imbunatateste imunitatea si sanatatea ochilor. Adauga mango la salate de fructe si smoothie-uri!

Daca ai un deficit de fier, vitamina C te poate ajuta sa cresti absorbtia acestuia!

Foto: Guliver