Ti-e greu sa bei apa? Incearca sa introduci cat mai multe alimente hidratante in meniu! Iti vor aduce un aport semnificativ de hidratare: 20% din apa pe care o consumam zilnic vine din mancare solid.

Nu spunem sa te bazezi doar pe alimente hidratante! Sa nu uitam ca apa este singurul lichid care ne hidrateaza cel mai bine organismul. Si are si 0 calorii!

Ce sunt acelea alimente hidratante? Sunt alimentele care au o concentratie mare de apa in compozitie, in special fructe si legume. Poate cel mai cunoscut este castravetele, care este alcatuit din peste 95% apa. Si ca el sunt foarte multe!

Ce mai trebuie sa stii este ca aceste alimente hidratante nu numai ca te hidrateaza, dar te ajuta sa fii satula mai mult timp, mancand putine calorii – cu cat concentratia de apa e mai mare, cu atat exista mai putine calorii.

5 alimente hidratante pe care oricine ar trebui sa le consume

Dovlecei

Sunt alcatuiti din 95% apa. Intr-o ceasca de 250 de ml de dovlecei gatiti sunt 211 ml de apa. Bonus: sunt bogati in fibre!

Cum ii poti consuma:

Da-i pe razatoare cruzi si adauga-i in salate sau la platouri cu legume;

Pe gratar: taie-i pe lung, stropeste-i cu ulei de masline pe ambele parti si cu condimente si tine-i pe gratar 5 minute;

Fa supa crema de dovlecei. Iata o reteta delicioasa!

Mananca alimente hidratante la fiecare masa, dar si la gustari!

Alimente hidratante – Salate verzi

In afara de faptul ca in doi pumni mari de salata sunt mai putin de 15 calorii, aceasta este si foarte bogata in apa – 90% din continut.

In plus, salata este plina de nutrienti benefici: acid folic, vitamina C, fibre si betacaroten.

Consuma salate variate, salata romaine, iceberg, salata creata, rucola, radicchio, la orice masa!

Capsuni

Insumeaza 91% apa si contin cel mai mare procentaj de vitamina C dintre toate fructele de padure, dar si acid folic si vitamine din complexul B-urilor, esentiale pentru dezvoltarea celulelor noi.

Savureaza capsunile proaspete ca si gustare sau adauga-le in salate!

Alimente hidratante – Rosii

Sunt 94.5% apa. Pot fi adaugate nu doar in salate, dar si la sosuri ori sandvisuri. Iar rosiile cherry sunt gustarea ideala cand ai nevoie de hidratare!

Le poti servi ca atare sau impreuna cu cateva nuci sau cu o branza slaba in grasimi.

Grepfrut

Este alcatuit din 90% apa. Te poate ajuta sa-ti micsorezi colesterolul si slabesti – e bogat in compusi care grabesc arderea grasimilor si stabilizeaza zaharul din sange!

Adauga grepfrut la sucuri naturale si smoothie-uri! Are si proprietati detoxifiante!

Foto: Guliver