Te-ai hotarat sa-ti alcatuiesti o dieta cat mai “curata”, fara produse procesate, fainoase si dulciuri. Toate bune si frumoase, dar ramane intrebarea: ce vei manca de aici incolo? Iti venim in ajutor cu o lista de alimente pe care ar trebui sa le ai de fiecare data la o masa sanatoasa!

Daca vrei sa ia parte de o masa sanatoasa si echilibrata nu inseamna, neaparat, ca trebuie sa devii vegetariana sau raw-vegana sau sa tii o dieta super-stricta care te priveaza de micile bucurii ale vietii.

Vei reusi sa-ti faci o dieta cat mai sanatoasa daca introduci la fiecare masa a zilei alimentele din lista descoperita pe popsugar.com. Nu doar ca iti vor usura demersul, dar iti vor furniza si nutrienti pretiosi, te vor ajuta sa fii satula mai mult timp si plina de energie.

Proteine usoare pentru o masa sanatoasa

Numarul necesar de proteine variaza in functie de greutate si activitate fizica, insa Centrul American pentru Controlul si Prevenirea Bolilor spune ca o femeie are nevoie de 40-75 de grame de proteine pe zi.

Pentru a atinge necesarul, ar trebui sa incluzi la fiecare masa un tip de proteine usoare, fiindca sunt slabe in grasimi saturate si colesterol.

Opteaza pentru: produse lactate slabe in grasimi, legume (broccoli, mazare, porumb), piept de pui (daca mananci carne), peste, tofu.

Mananca sanatos, dar permite-ti si mici rasfaturi zi de zi ca sa nu-ti creezi frustrari!

Carbohidrati sanatosi pentru o masa sanatoasa

Ca sa-ti mentii energia ridicata si ca sa te simti satula pana la urmatoare masa, opteaza pentru carbohidrati complecsi, care se digera intr-o perioada mai mare de timp.

Cauta sa pui pe masa sanatoasa urmatoarele tipuri de carbohidrati: cereale integrale (orz, orez brun, secara, ovaz, quinoa, grau bulgur, cuscus etc), cartofi dulci, leguminoase boabe (mazare, fasole etc).

Carbohidratii rai sunt reprezentati de painea alba, paste, dulciuri, bauturi racoritoare, produse de patiserie, in general toate acele alimente „golite” de nutrienti si fibre pe care ar trebui sa le eviti cu orice pret.

Grasimi bune la o masa sanatoasa

Nu toate grasimile sunt rele! Anumite grasimi chiar sunt obligatorii la o masa sanatoasa. Acestea sunt grasimile nesaturate, care se impart in grasimi polinesaturate (nuci si seminte de dovleac, floarea soarelui, peste, tofu, lapte de soia) si grasimi monosaturate, cele care provin din uleiurile vegetale (ulei de masline, floarea soarelui, avocado, nuci).

Aceste grasimi sunt sanatoasa pentru inima si sunt pline de antioxidanti.

Mananca: nuci, seminte, ulei de masline, avocado la fiecare masa.

Fibre bune la o masa sanatoasa

Femeile ar trebui sa consume intre 25 si 30 de grame de fibre zilnic – ajuta la digestie, micsoreaza colesterolul si cresc satietatea.

Include in meniu: fructe, legume, nuci, cereale integrale. Ca sa mananci suficiente fibre, poti sa le introduci si prin gustarile de peste zi. Iata cateva idei de gustari cu fibre, absolut delicioase!

O bautura hidratanta la o masa sanatoasa

Hidratarea e importanta! In loc sa bei un suc de fructe sau unul acidulat la masa, bea apa, ceai verde sau un suc preparat in casa din legume. Toate aceste bauturi te vor ajuta sa digeri mai usor mancarea si iti vor da energie.

Citest si 6 pasi esentiali pentru o dieta sanatoasa!

Foto: Guliver