6 trucuri pentru a combate starea de oboseala

Petrecerea de Revelion te-a secatuit de puteri, iar acum te resimti: ai capul ametit, esti deshidratata, iti este foame si nu ai chef de nimic. Daca vrei sa iesi din starea asta neplacuta, consuma alimente care te ajuta sa-ti revii dupa o noapte de nesomn.

Starea pe care o experimentezi dupa o noapte pierduta, intre cocktailuri, fum de tigara si mancaruri grase este una normala, fiind datorata in mare parte privarii de somn. Solutia ca sa te refaci este, bineinteles, odihna, dar si inca ceva: regimul alimentar.

Ca sa-ti revii rapid dupa o noapte de nesomn, unul dintre secrete este sa bei multa apa!

In primul si in primul rand, bea multa apa. Chiar daca ai mai auzit acest sfat de o mie de ori, tot ti-l vom repeta. Apa este benefica pentru corp dupa o petrecere lunga, cu alcool si mancare in exces. Cand organismul este deshidratat ii este greu sa-si depaseasca starea de oboseala.

Deshidratarea poate incetini circulatia sangelui catre organe, incetinind totodata si activitatea creierului. Asa ca cel mai bine este sa incepi sa bei apa de cum te trezesti si sa nu astepti sa ti se faca sete ca sa iti reumpli paharul.

Pe langa apa, ar trebui sa te bazezi pe o dieta echilibrata care sa te repuna pe picioare. Iata despre ce este vorba!

Alimentele care te ajuta sa-ti revii dupa petrecerea de Revelion

1. Mananca un mic dejun copios. Chiar daca te-ai trezit la pranz, nu te grabi sa mananci sarmale sau alte mancaruri grele ramase de la Revelion. Mai degraba, fa-ti un mic dejun cu un continut nutritional bogat: oua, cereale, lactate si fructe, care iti vor da o senzatie se satietate crescuta pe parcursul zilei si in acelasi timp te vor ajuta sa fii mai alerta si sa reduci oboseala.

2. Consuma gustari sanatoase: seminte, nuci si fructe, pe parcursul zilei. Desi dulciurile pe care le ai in casa pot fi extrem de tentante, stapaneste-te, deoarece contin zahar care iti face mai mult rau decat bine, in sensul ca pe moment te va energiza, dar in scurt timp starea va disparea si, la final, te vei simti si mai obosita.

3. Nu bea cafea, desi simti nevoia. Daca bei cafea, atunci cofeina iti va ramane in sange multe ore dupa ce o vei fi consumat-o si te va impiedica sa adormi la momentul potrivit. Mai bine fa-ti un ceai din plante (poti opta pentru musetel deoarece are un efect relaxant) si savureaza-l uitandu-te la un film! De asemenea, nu mai consuma nici alcool pentru ca te agita si nu te va lasa sa dormi.

4. Opteaza pentru fructe si legume cu un continut nutritional ridicat, care iti vor creste energia: avocado, pepene galben, caise, zmeura, fasole, mazare, conopida. De asemenea, brocolli, iaurtul si paine prajita sunt alimente care ajuta la diminuarea durerilor de cap, asa ca daca experiementezi astfel de stari, consuma-le la masa principala.

5. Bea multe sucuri, ca sa-ti pastrezi corpul hidratat. Pe langa apa, de care iti spuneam mai sus, sucurile naturale, in special cele de portocale sau cele de rosii, aduc un aport crescut de vitamina A, B si C in organism. Cand corpul este puternic deshidratat sufera de lipsa acestor vitamine importante. Stai departe insa de sucul de grepfrut deoarece iti va accentua starea de greata.

6. Relaxeaza-te cu o baie fierbinte. Pe langa dieta, corpul are nevoie si de relaxare ca sa-si revina. Umple-ti cada cu apa, iar daca ai sare de baie foloseste-o. Apa calda iti va micsora temperatura corpului, ceea ce iti va induce si o usoara stare de somnolenta. Si cum ai nevoie mare de odihna, nu mai sta pe ganduri.

Bazeaza-te pe aceasta dieta ca sa te pui pe picioare dupa o noapte de nesomn, iar ca sa dormi ca un bebelus consuma niste alimente mai speciale!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver