Fructe si legume, nuci, seminte, peste si iaurt

Cand sistemul imunitar este scazut, poate aparea o infectie, ceea ce inseamna ca in organism patrund si se dezvolta paraziti, microbi sau virusi. Rezulatul este aparitia unor bronsite, raceli sau infectii urinare. Pe langa tratamentul sugerat de medic, poti consuma si antibiotice naturale direct din alimente.

Desi corpul omenesc este creat in asa fel incat sa lupte cu infectiile si cu bolile, exista anumite perioade cand este mai vulnerabil. Atunci, sistemul imunitar nu mai este capabil sa tina piept agentilor patogeni pe care ii intalneste, drept urmare, acestia se “instaleaza” in corp si apare infectia.

Infectiile pot aparea cand sistemul imunitar este scazut sau cand in corp exista un deficit

Specialistii spun ca o cauza a producerii infectiilor este si se stilul de viata nesanatos, care, in timp, duce la slabirea sistemului imunitar. Ca sa ai un sistem imunitar ridicat este recomandat sa renunti la consumul de alcool si tigari si sa incluzi in dieta ta cat mai multe fructe si legume proaspete, bogate in vitamine si minerale (acestea imbunatatesc imunitatea natural). Se pare ca deficitul de vitamina A, B2, B6, E, fier, zinc, acid folic poate afecta imunitatea organismului. De asemenea, anumite condimente si ierburi, printre care aloe vera, usturoiul, echinaceea sau ginsengul, sunt foarte benefice pentru ridicarea imunitatii.

Daca totusi te-ai ales cu o infectie, fie ca este vorba despre o raceala, o problema urinara sau o infectie respiratorie (bronsita, sinuzita), pe langa tratamentul recomandat de medic, ar fi bine sa consumi macar cateva alimente care sunt considerate “antibiotice naturale”. Site-ul www.livestrong.com a alcatuit o lista cu cele mai importante alimente care pot ajuta la vindecarea infectiei si la prevenirea inrautatirii starii de sanatate.

5 tipuri de alimente cu anibiotice naturale care pot vindeca infectiile, ajutand si la intarirea sistemului imunitar

1. Lichidele promoveaza hidratarea si ajuta la eliminarea toxinelor prin urina. Cele mai bune surse de fluide sunt apa, laptele degresat, sucurile de fructe si legume, ceaiul de plante si chiar supele. In cazul unei infectii urinare, sucul de merisoare este cel mai indicat, datorita nutrientilor care pot reduce infectia, iar apa, laptele si smoothie-urile sunt benefice in cazul reducerii inflamatiei aparute in urma infectiilor respiratorii.

2. Nucile si semintele contin grasimi sanatoase, vitamina E si seleniu, nutrienti care daca sunt la nivele scazute in organism pot aparea deficiente. Pericolul este ca aceste deficient sunt legate de aparitia unor infectii virale. Ca sa te feresti de acestea, consuma nuci si seminte zilnic, sunt ideale pentru gustarile de peste zi si se pot face o multime de combinatii gustoase.

3. Pestele (somonul, tonul, herringul, pastravul, macroul) furnizeaza acizi grasi omega 3 care nu numai ca promoveaza sanatatea creierului si a inimii, dar pot reduce si inflamatia tractului urinar. Totodata, pestele ajuta si la refacerea tesutului si creste imunitatea. Pentru ca grasimile saturate pot inrautati inflamatia, foloseste metode mai sanatoase de gatit: fierebere, coacere si nu prajire.

4. Iaurtul si kefirul sunt excelente pentru ca sunt o sursa de probiotice, adica de bacterii “prietenoase” asociate cu imbunatatirea sistemului digestiv. Probioticele pot ajuta si la tratarea infectiilor. Cele mai bune variante sunt cele pe al caror ambalaj este specificat probiotic.

5. Fructele si legumele proaspete ar trebui sa fie nelipsite in meniul zilnic, insa cu atat mai mult sunt benefice in cazul infectiilor. Acestea contin antioxidanti puternici care pot imbunatati abilitatea organismului de a se proteja. Cele mai bune sunt fructele si legumele colorate: fructe de padure, citrice, rosii, ardei gras, broccoli, salata, dovlecei. Pot fi consumate si crude, dar si in supe, salate, smoothie-uri.

Pentru a sustine imunitatea, pe langa alimentele considetare antibiotive nturale, de ajutor este si meditatia.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver