alternative naturale la zahar

Toate vrem sa mai reducem din zaharul pe care il consumam zilnic, dar daca lasam decizia la voia intamplarii nu o sa reusim prea curand! Fa primul pas chiar de azi si testeaza cateva alternative naturale la zahar!

Cu zaharul lucrurile nu sunt chiar atat de complicate pe cat par. Intr-adevar, e greu sa renunti la el cu una cu doua, dar e foarte simplu sa-i gasesti inlocuitori. Cele mai bune alternative naturale la zahar au putine calorii si nu ingrasa. De ce sa nu le iei in considerare?

O dieta sanatoasa stipuleaza si renuntarea la zahar. E si normal sa fie asa atata timp cat zaharul nu ne aduce niciun beneficiu nutritional, dimpotriva, ne imbolnaveste.

Alternative naturale la zahar care te feresc de boli

Neajunsurile zaharului sunt multe si marunte: nu doar ca ingrasa, favorizeaza depunerea grasimii abdominale si conduce la obezitate, dar poate cauza si aparitia bolilor de inima, diabet si chiar cancer.

Ti se par suficiente motive ca sa renunti la zahar? Daca nu poti sa-l scoti in totalitate din meniu, incearca, pe cat posibil, sa reduci consumul. Iata 3 alternative naturale la zahar pe care poti sa le iei in considerare in acest demers.

Ca sa reduci zaharul, incearca sa mananci cat mai putine dulciuri!

Alternative naturale la zahar: 3 exemple

Alternative naturale la zahar – Sirop de agave. Daca nu l-ai testat pana acum, da-i o sansa! Siropul de agave este un indulcitor natural sanatos: are un indice glicemic mult mai mic decat al zaharului (27 comparativ cu 92) si contine mai putine calorii. Ai grija, insa, la cel fel de sirop de agave cumperi. Multe branduri rafineaza siropul de agave destul de puternic, iar rezultatul final este un produs cu un continut de aproape 100% fructoza. Opteaza pentru un sirop bio sau organic, care este mai natural.

Poti folosi siropul de agave ca si inlocuitor pentru zahar in dulciuri (la o ceasca de zahar se foloseste 2/3 ceasca de sirop de agave) si chiar la indulcirea cafelei/ceaiului.

Alternative naturale la zahar – Piure de fructe. Daca obisnuiesti sa faci dulciuri in casa, inlocuieste zaharul cu piureuri din fructe. Acestea contin fructoza si indulcesc. O ceasca de piure de fructe (mere, pere, banane, papaya) este echivalentul a 1-2 linguri de zahar. Tine cont ca daca folosesti piure de fructe in loc de zahar trebuie sa reduci ingredientele lichide din reteta cu ¼ ceasca. Poti folosi piureuri de fructe la briose, paine dulce, prajituri cu aluat, biscuiti etc.

Alternative naturale la zahar – Zaharul de cocos. Provine din seva de florilor de cocotier; seva este extrasa si apoi supusa unui proces de “incalzire”, prin care i se evapora apa. Ceea ce ramane este zaharul de cocos. Aceasta este un indulcitor natural foarte bogat in nutrienti (vitamina C, vitamina B8, potasiu, magneziu, calciu, zinc), avand un indice glicemic mai mic decat zaharul normal. Inlocuieste 1:1 zaharul normal cu zahar de cocos.

Foto: Guliver