consumul de avocado fruct

Este un fruct aproape inodor si insipid, dar consumul de avocado face minuni. Consumat in mod regulat, avocado iti asigura nu doar o sanatate de fier, ci si silueta la care ai visat.

Consumul de avocado este recomandat inca de la inceputurile diversificarii mancarurilor la bebelusi, tocmai pentru ca are efecte benefice inclusiv la nivelul sistemului nervos central.

Consumul de avocado sub lupa cercetatorilor

Un amplu studio realizat in Statele Unite arata ca persoanele care consuma avocado in mod regulat au un nivel al colesterolului mai scazut, iar riscul de boli cardiace, atac cerebral sau diabet este mai mic decat in cazul acelora care nu mananca avocado.

Specialistii au analizat datele obtinute de la peste 17.500 de persoane care au participat la studiul National Health and Nutrition Examination. Dintre acestia, 347 de adulti – dintre care jumatate erau femei – au spus ca obisnuiesc sa consume zilnic o jumatate de avocado de marime medie. In cazul lor, s-a descoperit ca nivelul nutrientilor din organism se afla la un nivel optim, care indica o buna stare de sanatate.

Consumul de avocado este sanatate curata

De asemenea, la ei, aportul de fibre era cu 36% mai mare decat la cei care nu mananca avocado. Totodat, fructul asigura 23% din necesarul de vitamina E, cu 13% mai mult magneziu, cu 16% mai mult potasiu si cu 48% mai multa vitamina K.

Astfel, persoanele care obisnuiesc sa consume avocado au un nivel mai crescut de grasimi bune in sange in comparatie cu cei care nu includ fructul in dieta, chiar daca aportul de calorii in cazul ambelor grupuri este acelasi.

Consumul de avocado e indicat in curele de slabire

Mai mult decat atat, consumul de avocado este foarte bun in curele de slabire – s-a constatat ca indicele masei corporale si circumferinta taliei in cazul celor care mananca avocado sunt mai mici.

Totodata, consumul de avocado este asociat cu un nivel crescut de colesterol “bun”, cu o densitate ridicata de lipoproteine, care protejeaza impotriva bolilor cardiace, astfel ca aceia care mananca acest fruct sunt cu 50% mai feriti de atac cerebral si diabet de Tip 2.

Acum ca stii cat de important este avocado, iata si cum il poti consuma mai des!

Foto: Guliver