e ok sa bei a doua ceasca de cafea

Despre cafea se scriu multe, insa eu, ca o bautoare serioasa de cafea, prefer sa ma concentrez in special asupra descoperirilor pozitive. Un studiu aparut recent sustine ca acea a doua ceasca zilnica de cafea pe care ne chinuim s-o scoatem din programul nostru nu e deloc atat de rea pe cat s-ar crede.

Hai du-te s-o iei, ai voie sa te bucuri de a doua ceasca de cafea – in loc sa te chinui sa gasesti un inlocuitor pentru ea care sa-ti taie starea de somnolenta. Un studiu amplu sustine ca daca bei doua-trei cesti de cafea pe zi iti scad sansele sa te confrunti cu diverse boli grave.

Rezultatele, publicate in revista medicala Circulation, se bazeaza pe datele de la trei mari studii care au analizat obiceiurile a peste 200.000 de oameni intr-o perioada de pana la 30 de ani. Cercetatorii au descoperit ca bautorii moderati de cafea (cei care beau mai putin de cinci cesti pe zi) au avut un risc mai mic de a muri de boli cardiovasculare, diabet zaharat de tip 2, boli neurologice si suicid. Oamenii de stiinta nu stiu inca de ce cafeaua e atat de buna pentru sanatatea noastra, dar o teorie este ca anumiti compusi care apar in mod natural in boabele de cafea ajuta la reducerea rezistentei la insulina si ale inflamatiilor din organism.

Mai multe studii sunt planificate pentru a vedea daca teoriile de pana acum sunt adevarate, dar aceasta ultima cercetare este o veste buna pentru bautorii de cafea. Studiile anterioare au constatat ca miraculoasa cafea poate ajuta, de asemenea, la cresterea rezistentei si la imbunatatirea memoriei. Dar chiar si asa, o cantitate prea mare dintr-un lucru benefic poate avea un efect negativ asupra starii tale. Asa ca bucura-te de cafea cu moderatie si tine-ti dependenta de cafeina sub control, pentru a profita doar de partile bune ale acestei bauturi.

Plus cateva informatii mai putin stiute despre cafea

Conform legendei, pastorii etiopieni au descoperit efectul cafeinei atunci cand caprele lor au incep sa danseze dupa ce mancasera fructele de cafea.

Alte studii au aratat ca persoanele care consuma bauturi cu cafeina isi accelereaza metabolismul de la 3 la 11%. E una dintre putinele substante care chiar te ajuta concret sa arzi grasimi, asa ca ar fi bine s-o bei, mai ales daca-ti doresti sa slabesti.

Cafeina incepe sa-si faca efectul la 10 minute dupa consumarea cafelei, asa ca nu trebuie sa astepti prea mult ca sa te trezesti. Ea creste nivelul de adrenalina din corpul tau si elibereaza acizii grasi din tesuturi, ajutandu-te sa dai un mai bun randament la sport. De aceea e indicat sa bei cafea inainte de a merge la sala.

Citeste si: “Ce se intampla daca bei cafea inainte sa faci sport”!

Foto: iStockphoto