branza raw vegana din caju

Branza raw vegana n-are nicio legatura cu branza cu care suntem noi obisnuiti. Fiindca este un preparat dedicat celor care urmeaza o dieta cruda, se obtine din altceva decat din lapte. Te-am facut curioasa?

Branza raw vegana este un produs special creat pentru a substitui branza obisnuita intr-o alimentatie care se bazeaza doar pe consumul produselor de origine vegetala. De regula, branza raw vegana se obtine din soia, insa exista retete si pe baza de orez, migdale, nuci de macadamia, caju.

In functie de reteta, branza raw vegana incearca sa imite pe cat posibil gustul celei adevarate (se folosesc diverse condimente, plante aromate), insa, de cele mai multe ori, branza vegetala are un gust total diferit, deci nu te astepta sa-ti placa din prima!

Sortimente de branza raw vegana

In America, branza raw vegana se regaseste pe piata intr-o mare varietate: cheddar, mozzarella, parmezan. La noi, o poti gasi pe unele site-uri cu produse sanatoase. Cele mai multe sortimente, insa, sunt cele pe baza de soia (branza tofu iti suna cunoscut?). Daca vrei sa testezi branza raw vegana din nuci, o poti prepara foarte usor acasa. De altfel, e si o varianta mult mai sanatoasa!

Nu trebuie sat tii neaparat o dieta raw vegana, ca sa-i dai o sansa! Incearc-o o data cand ai timp si poate iti vei gasi un inlocuitor pentru branza clasica. Sau macar, poti sa incepi sa mananci mai putina branza obisnuita daca iti va placea cea raw vegana.

Noi am testat o reteta de crema de branza raw vegana pe baza de caju. Iata de ce ai nevoie ca sa o faci.

Reteta de branza cu nuci caju

Ingrediente pentru branza raw vegana: 1 ½ ceasca de caju crude, ½ ceasca de apa, 3 linguri de drojdie inactive (o gasesti in magazinele naturiste), 1 lingura de suc de lamaie, 1 linugrita de otet de mere, 1 catel de usturoi tocat foarte marunt, ¼ linugurita de piper proaspat si ¼ lingurita de sare.

Branza raw vegana – Preparare: hidrateaza nucile caju intr-un vas cu apa cel putin doua ore. Acest pas este foarte important fiindca va inmuia nucile, iar acestea se vor macina foarte fin, exact cum trebuie pentru a obtine o crema de branza!

Scurge nucile caju si pune-le intr-un blender impreuna cu apa, drojdia, sucul de lamaie, otetul de mere, usturoiul, piperul si sarea. Mixeaza la viteza mare pana cand obtii o pasta foarte fina. Compozitia va fi destul de groasa, dar continua sa o mixezi pana cand nucile caju isi vor elibera grasimile. Daca ti se pare ca e prea densa, mai poti adauga cateva picaturi de apa pana cand ajunge la consistenta dorita.

Branza raw vegana – Tipsuri de servire

Pe cartofi copti in cuptor, in salata, paste sau omleta.

Pe post de sos pentru legume, fructe, crakersi integrali.

Dressing pentru salata: amesteca o lingura de branza de caju cu doua linguri de otet de mere.

Sos pentru legume gatite: amesteca un sfert de ceasca de branza caju cu trei linguri de mustar Dijon si o jumatate de ceasca de lapte de migdale

Intinde branza pe sandvisuri, paine integrala, wraps cu legume.

Branzeturile raw vegane se consuma cel mai bine ca atare. E riscant sa le folosesti in retete care cer branza fiindca acestea nu se topesc si nu au consistenta necesara.

Iata si o reteta de branza feta raw vegana!

Foto: Guliver