Incerci sa mananci sanatos, dar nu reusesti intotdeauna. Deserturile hipercalorice, sucurile si, uneori, produsele fast-food se mai strecoara in meniul tau. Atunci cand te rasfeti cu astfel de alimente interzise, macar invata sa le mananci cat mai sanatos. Iti spunem cum!

Cele mai multe calorii pe care le consumam vin din alimente bogate in grasimi si zahar. Dulciuri precum biscuitii sau prajiturile, painea facuta cu drojdie fermentata sau produsele de patiserie sunt in fruntea listei. Sunt alimente interzise la dieta, dar pe care uneori le consumam.

Ne mai incarcam cu calorii din carnea de pui prajita, din bauturile acidulate sau din cele energizante. Pizza, alcoolul, pastele, tortillia, si carnea de vita adauga alte calorii nedorite. Daca nu esti genul care sa-ti numeri cartofii prajiti pe care ii mananci, sau caloriile in general, legumele si fructele nu mai conteaza absolut deloc in dieta ta.

Alimente interzise: cele cu grasimi saturate si cu adaos de zahar

Conform webmd.com, sunt doua tipuri de alimente-problema: acelea cu grasimi saturate si cele care au adaos de zahar. Acestea aduc aproximativ 800 de calorii in dieta zilnica. Cifra reprezinta aproape jumatate din numarul maxim de calorii pe care o femeie trebuie sa il consume zilnic. De aceea, nutritionistii spun ca trebuie sa limitam consumul de grasimi saturate, solide si trans si, de asemenea, ar trebui sa folosim cat mai putina sare in mancare.

In schimb, ar fi bine sa adaugam meselor noastre alimente cu proprietati nutritive reale. Asa ca, in loc de mese grase, ar trebui sa alegem proteine slabe si fructe de mare.

In loc de grasimi solide precum untul sau margarina, ar trebui sa folosim ulei de masline, de rapita sau alte uleiuri cu beneficii pentru inima, dar si pentru talie!

Alimente interzise la dieta – invata sa le inlocuiesti inteligent

Cel mai intelept este ca inlocuiesti produsele de patiserie si cerealele rafinate cu cereale integrale. Daca ti se pare o schimbare prea mare, combina, in parti egale, cerealele rafinate cu cele integrale, macar pentru o perioada, iar apoi inlocuieste-le de tot pe cele nesanatoase!

Alimente interzise – O alta alegere sanatoasa ar fi sa consumi lapte si produse din lapte degresate sau cu continut scazut de grasimi, si sa optezi pentru oua, fasole verde si multe fructe si legume.

Alimente interzise – Cum mancam corect alimente mai putin permise in meniu

Alimente interzise – Atentie la pizza!

Putini sunt cei carora nu le place pizza. Poate tocmai de aceea preparatul exista in atat de multe variante. Pentru cine este la dieta, insa, pizza are nevoie de o regandire de reteta pentru ca, in varianta clasica, ea contine multe calorii, faina rafinata si grasimi.

Vestea buna este ca facand mici schimbari, poti manca pizza fara sa te ingrasi, astfel:

– alege un blat subtire, din faina integrala

– pune in compozitie legume si renunta la carne

– presara doar putina branza degresata

– mananca doar o felie si lasa restul pentru a o consuma in etape, mai tarziu.

Alimente interzise – Depisteaza caloriile ascunse!

Sa mananci cantitatea corecta de alimente este un deziderat al fiecarei persoane careia ii pasa de silueta, dar si de sanatatea ei. Primul si cel mai important pas este sa reduci portiile. Astfel, si corpul tau isi va reduce din kilograme.

Verifica etichetele de pe fiecare aliment si meniurile din restaurante pentru a depista caloriile ascunse. Invata sa-ti cantaresti mancarea “din ochi” si sa-ti reduci portiile la cat ei tu nevoie de fapt sa mananci.

Chiar daca ai crescut in spiritul lui “mananca tot din farfurie”, trebuie sa dai uitarii vechiul indemn, mai ales ca, in ultimii ani, farfuriile din restaurante, ca si acelea de acasa, au crescut in dimensiune si, astfel, si cantitatea de mancare de pe ele. Asa ca, daca iti golesti acum farfuria, probabil ca te supraalimentezi.

Alimente interzise – Invata sa micsorezi portiile

Mananca dintr-o farfurie mai mica, precum cea pentru aperitiv sau un bol mic pentru salata; nu te abate de la aceasta regula, indiferent cat de mult iti place mancare

Nu iti pune niciodata o a doua portie

Daca ti-a ramas mancare neconsumata, depoziteaz-o intr-o caserola, in portie unica, pentru a fi servita mai tarziu.

Daca mananci mai des in oras, probabil ca stii deja ca, de obicei, restaurantele servesc la o portie mancare suficienta pentru doua sau trei persoane. Dar nu trebuie sa mananci totul din farfurie.

Comanda – daca este posibil – jumatate de portie sau un meniu pentru copii

Daca portia este intreaga, cere sa iti fie pusa jumatate din ea la pachet, inainte de a incepe sa mananci

Imparte portia cu un prieten

Mananca un aperitiv sanatos si supa sau salata ca fel principal

Alimente interzise – Fii constienta de numarul caloriilor pe care ai voie sa le consumi

Daca esti o femeie cu o viata sedentara, in sensul ca singura ta miscare zilnica este in drum spre masina care te duce la birou, atunci ar trebui sa consumi intre 1600 si 1800 de calorii zilnic. Pentru o femeie activa, numarul caloriilor creste cu 200. Dieta pe care o urmezi ar trebui sa reprezinte un echilibru de alimente, astfel:

– o cana, o cana si jumatate de fructe si doua cani, doua cani si jumatate de legume

– intre 180 si 220 de grame de cereale dintre care jumatate sa fie integrale

– trei cani de produse lactate degresate

– pana la 180 de grame de proteine – carne, fasole sau fructe de mare

– nu mai mult de 5-7 linguri de ulei, majoriatatea din plante, peste sau nuci

– 121 de calorii luate din grasimi solide si produse cu zahar

Acum ca stii cum poti sa mananci sanatos alimente mai putin permise in dieta, ia in considerare si un plan ca sa-ti schimbi si mai mult in bine alimentatia!

Foto: Guliver