Prea multi carbohidrati in dieta ne pun silueta in pericol fiindca se traduc in calorii in momentul in care ii consumam. Si desi nu toti carbohidratii sunt rai, cei mai intalniti ne dau peste cap dieta. Este vorba despre paine, orez si paste. Iti spunem de ce si cum sa-i eviti.

Carbohidrati in dieta ce iti pun silueta in mare pericol

Carbohidrati in dieta – Painea alba

Painea alba este cea mai periculoasa fiindca contine multi carbohidrati – o felie de paine alba are in jur de 66 de calorii, iar daca o tai mai groasa poate ajunge si pana la 80 de calorii. Asadar, evita sa incluzi acesti carbohidrati in dieta ta.

Insusi procesul de obtinere a painii o “umple” de carbohidrati rafinati (graul este macinat si i se indeparteaza invelisurile externe pana ajunge sa fie alb).

Carbohidratii rafinati au un indice glicemic mare si cresc colesterolul rau din sange, favorizeaza depunerea grasimii abdominale si ingreuneaza digestia.

Cum poti sa reduci sau sa inlocuiesti de tot painea alba:

Inlocuieste painea cu o paine din cereale integrale. Dar citeste intotdeauna eticheta fiindca si painea integrala poate contine faina alba.

Incepe-ti ziua cu un bol de cereale integrale: ovaz, grau, secara; iti confera aceeasi satietate ca si painea.

Fa-ti sendvisuri cu legume in loc de paine: ciuperci pe post de paine pentru hamburger sau salata pe post de lipie.

Foto: Guliver