probiotice naturale

Cei mai multi dintre noi stiu ca iaurtul este o sursa buna de probiotice – reclamele de la televizor au avut grija sa tinem minte asta! Dar, in afara de iaurt, mai exista si alte alimente considerate a fi probiotice naturale. Care sunt acestea si cum ne ajuta, in cele de mai jos!

Probioticele sunt bacterii vii care “traiesc” in interiorul tractului intestinal. Desi bacteriile sunt privite ca organisme care ne fac rau si cauzeaza aparitia bolilor, nu acelasi lucru se poate spune despre probiotice. Dimpotriva!

Probiotice naturale & beneficiile lor

Probioticele sunt bacterii bune care pastreaza echilibrul microflorei intestinale – distrug bacteriile rele si imbunatatesc digestia – ajuta la deplasarea alimentelor. Mai mult, probioticele ajuta organismul sa asimileze mai bine vitaminele si mineralele, cresc imunitatea si reduc problemele de constipatie.

Probioticele se regasesc natural in corp, dar le putem “lua” si din cateva alimente. Iaurtul este cea mai cunoscuta sursa de probiotice naturale. Dar, atentie, nu orice iaurt are probiotice – iaurturile care ar trebui evitate sunt cele bogate in zahar , cu arome si indulcitori artificiale. Iaurtul cu cele mai multe probiotice este cel facut in casa. Dar, daca iaurtul de casa nu este o optiune pentru tine, atunci cand mergi la cumparaturi, cauta un iaurt care sa fie facut cu lapte de capra (contine multe probiotice naturale) sau unul care sa fie “infuzat” cu probiotice ca lactobacilli si acidofili.

Iata si o lista cu alte cateva alimente din care iti poti lua probioticele naturale. Incearca sa le incluzi in dieta, mai ales daca ai probleme digestive des. Te vor ajuta sa te reglezi!

Miso

Miso este o pasta din soia, celebra in bucataria japoneza, si folosita, in special, pentru a prepara supa miso. Miso se obtine din fermentarea boabelor de soia impreuna cu o cereala bogata in amidon ca orez sau orz, sare, apa si drojdie. Fermenatarea pastei miso (pana la trei ani) duce la imbogatirea acesteia cu probiotice naturale precum lactobacilli.

Gasesti pasta miso in orice magazine online cu produse sanatoase. Iata si cum iti poti face o supa miso acasa!

Varza murata

Este, poate, o sursa mai accesibila de probiotice decat pasta miso! Varza murata in casa contine probiotice calitative, pe cand celei din comert ii lipsesc bacteriile bune fiind procesata. Varza murata este o sursa buna de probiotice, fiind bogata si in vitamine din grupul B-urilor, A, E si C.

Kefirul

Contine probiotice precum lactobacilli si bifidus. Mai mult, kefirul sustine sistemul imunitar, fiind si o sursa buna de proteine, calciu si potasiu. Potrivit American Journal of Dietetics, kefirul poate ameliora intolerant la lactoza. Poti manca kefirul simplu, dar il poti adauga si la inghetata, porridge sau smoothie-uri.

probiotice naturale
Kefir

Muraturile

Muraturile in apa sarata contin probiotice naturale; muraturile puse in otet, insa, nu contin probiotice fiindca otetul nu permite “cresterea” acestora.

Ceaiul kombucha

Este o bautura fermentata care se face din ceai negru sau verde indulcit la care se adauga o ciuperca de kombucha – este o ciuperca bogata in microorganisme care se hranesc cu zahar. Aceasta bautura este foarte bogata in probiotice, fiind consumata de chinezi si japonezi de secole pentru a-si creste energia, pentru a-si imbunatati starea generala si chiar pentru a slabi.

Branzeturi fermentate

Focus pe Gouda sau cheddar – sunt doua tipuri de branza preparate cu acid lactic si contin probiotice. Le poti folosi la salate, sandvisuri si chiar supe crema, dar in cantitati mici, daca nu vrei sa te ingrasi!

Microalgele

Spirulina, chlorella sau alegele albastre-verzi au proprietati probiotice – acestea cresc numarul de lactobacilli si bifidobacterii din tractul digestiv. Poti adauga aceste alge in smoothie-urile pe care ti le faci in casa. Daca esti vegetariana, sunt foarte bune si pentru ca sunt o sursa excelenta de proteina vegetala!

Daca ai probleme cu digestia, sa stii ca semintele de psyllium iti pot fi de un real ajutor!

Foto: Guliver