lichide pentru hidratare femeie suc

Cand vine vorba despre hidratare, apa e sfanta! Dar e bine sa stii ca atunci cand nu poti sa bei apa atat de usor, exista si alte lichide pentru hidratare pe care te poti baza. Am facut o lista!

Corpul nostru inseamna apa. Stim ca suna ciudat, dar realitatea e ca avem in corp un procent de 60% apa. Fiecare sistem din corpul nostru depinde de apa. E importanta pentru o piele sanatoasa, par si unghii, dar si pentru a controla temperatura corpului, tensiunea arteriala, ritmul cardiac, procesul digestiv, iar lista nu se opreste aici. Din acest motiv am alcatuit o lista cu lichide pentru hidratare care sa te ajute atunci cand vrei sa diversifici sursele de hidratare.

Lichide pentru hidratare si rolul lor

Vara, mai mult ca oricand e important sa bei apa fiindca deshidratarea se poate instala destul de usor. Si nu trebuie sa-ti fie neaparat sete ca sa fii deshidratata – poti sa te simti obosita, sa ai ameteli usoare sau sa te doara capul.

Recomandarea noastra este sa bei apa suficienta in fiecare zi, iar daca nu reusesti, sa incerci sa consumi cat mai multe lichide pentru hidratare. Iata cateva idei de lichide pentru hidratare:

1. Supele

Nu doar ca iti potolesc foamea sanatos, dar sunt si foarte hidratante! Cand iti faci supa, foloseste legume bogate in apa ca telina, castravetii, salata verde, rosiile, spanacul, dovleceii.

Noua ne plac supele crema fiindca se prepara simplu si rapid si le poti transporta usor si la birou intr-un borcan cu capac sau chiar in termos.

Lichide pentru hidratare – Tips: evita sa folosesti prea mult ulei sau smantana ori branzeturi la supe fiindca le poti incarca foarte usor cu calorii de care nu ai nevoie!

2. Apa de cocos

Daca nu-ti place sa bei apa pur si simplu, da-i o sansa apei de cocos. Are un gust delicios, dar este considerata si foarte hidratanta datorita continutului de electroliti de potasiu, calciu si magneziu, care ajuta la absorbtia si echilibrul fluidelor in organism.

O bila alba: are si un continut scazut de calorii, deci o poti fara grija siluetei!

Lichide pentru hidratare: de la smoothie-uri la ceaiuri

3. Sucurile de fructe si legume/smoothie-uri

Iti place sa-ti incepi ziua cu un suc natural ori cu un smoothie? E o idee foarte buna daca vrei sa te mentii hidratata! Cele mai multe fructe si legume sunt hidratante si nu e nicio problema sa le transformi in sucuri si smoothie-uri daca iti e mai usor sa le consumi asa.

Atentie, insa! Ca sa nu le incarci cu calorii, foloseste doar doua-trei fructe la sucuri sau smoothie-uri; le poti echilibra adaugand mai multe legume.

Lichide pentru hidratare – Extra tips: foloseste apa in loc de lapte sau iaurt in smoothie-uri!

4. Ceaiurile de plante

Sunt lichide pentru hidratare, dar cu o conditie: sa nu aiba cafeina. Asadar, alege plante ca musetelul, menta, ghimbirul. Ca sa bei ceaiurile usor si cu placere, cel mai bine e sa le savurezi reci.

5. Apa infuzata cu fructe

Ti-am mai povestit despre apa infuzata – este apa simpla in care adaugi tot felul de fructe (si chiar si legume) pentru a o aromatiza. Daca nu ai incercat-o pana acum, da-i o sansa. Umple-ti o carafa mare de apa si pune in apa capsuni, zmeura, frunze de menta, oregano, felii de castraveti, pepene rosu etc. Iti garantam ca iti va placea sa o bei!

Sa te hidratezi cand faci sport e foarte important! Iata cateva reguli de care e bine sa tii cont.

Foto: Guliver