6 motive pentru care ar trebui sa mananci mere

Cu siguranta ai auzit cel putin o data zicala: un mar pe zi tine doctorul departe, insa daca te-ar intreba cineva de ce, ai sti ce sa-i raspunzi? Ne-am documentat noi pentru tine, asa ca iata tot ce nu stii despre beneficiile merelor!

Merele sunt de multe ori nedreptatite, fiind eclipsate de alte fructe exotice. Cine mai mananca mere, cand supermarketurile sunt pline de tot felul de minunatii importate? Si totusi, aceste fructe atat de la indemana, fac foarte multe pentru sanatatea noastra.

Alege mere romanesti, din piata sau din supermaketurile care au contracte cu producatori locali.

Va amintiti, totusi, merele acelea pe care le mancati cand erati mici? Merele din gradina bunicilor, din livada de langa casa ori primite in dar de un vecin generos? Sunt sigura ca daca ati gasi acele mere delicioase in supermarketuri le-ati cumpara fara sa stati pe ganduri. Din pacate, insa, uneori, evitam merele si pentru ca nu mai au gustul acela pe care il stiam, iar de multe ori chiar nu au niciun gust. 

Specialistii nutritionisti spun ca merele sunt fructe extraordinare pentru sanatatea noastra si nu ar trebui sa lipseasca din regimul alimentar pe care il urmam. Merele au o simplitate aparenta. In fapt, sunt unele dintre cele mai bogate fructe in nutrienti esentiali: antioxidanti, flavonoizi si polifenoli (compusi importanti pentru cresterea si dezvoltarea normala a organismului), vitamina C, betacaroten, vitamine din complexul B-urilor, potasiu, calciu si fosfor, fibre.

6 motive pentru care ar trebui sa mananci mai multe mere

1. In urma unor studii, s-a constatat ca merele contin un flavoinoid care nu se mai gaseste in niciun alt fruct si care poate proteja femeile ajunse la menopauza de aparitia osteoporozei. De asemenea, merele cresc densitatea oasoasa si intaresc oasele.

2. Echilibreaza digestia, datorita fibrelor, care contribuie la depasarea alimentelor prin tractul digestiv. Doza recomandata de fibre pentru femei este de 25 de grame pe zi, iar un mar mic contine 3 grame de fibre. Fibrele sunt esentiale si pentru ca ajuta la micsorarea colesterolului, dar si la normalizarea nivelului de glucoza din sange. Atentie: este important sa mananci merele cu tot cu coaja ca sa nu pierzi fibrele!

3. Merele sunt bogate in quercitina, un flavonoid ce poate proteja inima de aparitia unor boli cardiovasculare, prin scaderea tensiunii arteriale si a colesterolului rau. Quercitina actioneaza ca un agent antiinflamator ce impiedica formarea cheagurilor de sange, ce pot periclita circulatia normala a sangelui.

4. Previn aparitia cariilor datorita unor compusi care ucid bacteriile dauntoare. Potrivit cercetarilor, sucul merelor are proprietati miraculoase ce rezulta in distrugerea a peste 80% din bacteriile din gura. Tocmai de aceea se spune si ca un mar pe zi tine si stomatologul departe!

5. Merele potolesc foamea si sunt sarace in calorii, ceea ce duce la mentinerea unei greutati optime. Un mar normal contine intre 70-100 de calorii. S-au facut si niste studii si s-a descoperit ca persoanele participante care au consumat constant mere uscate nu numai ca au slabit, dar le-a scazut si nivelul colesterolului.

6. Merele previn riscul aparitiei cancerului pancreatic cu pana la 23%, potrivit unor studii facute de cercetatorii de la Universitatea Cornell din New York. Acestia au identificat in mere cativa compusi care au puterea de a inhiba cresterea celulelor canceroase din ficat, colon si sani.

Profita de mere si manca-le crude sau include-le in niste deserturi speciale. Unul dintre ele este parfait-ul de mere!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver