smoothie-uri ingrediente

Niste smoothie-uri sunt ideale pentru micul dejun: se fac repede si sunt si sanatoase! Partea proasta e ca nu tin prea bine de foame si la nici o ora-doua dupa ce l-ai baut parca ai manca ceva. Ca sa nu fii tentata sa mai iei o extra-gustare inainte de pranz, invata sa-ti faci smoothie-uri mai satioase si mai hranitoare!

Daca pui in smoothie doar fructe sau chiar daca optezi pentru combinatia fructe + legume, nu va fi suficient ca sa faci o bautura hranitoare, care sa-ti tina de foame pana la ora pranzului. Mai mult, e posibil sa si cresti, fara sa-ti dai seama, numarul caloriilor daca folosesti numai fructe/legume. Iata cum sa faci smoothie-uri care tin de foame.

Cum iti faci smoothie-uri nu doar gustoase, dar si satioase

Ideea este sa stii sa echilibrezi ingredientele din smoothie astfel incat sa fie nu doar gustos, dar si satios. Am intocmit o lista cu cateva ingrediente pe care le poti folosi la smoothie-ul tau preferat ca sa-l faci mai consistent.

Smoothie-uri cu seminte de chia

Semintele de chia se umfla cand sunt puse in lichid si fac smoothie-ul sa fie mai dens; sunt bogate in proteine, antioxidanti si acizi grasi omega 3. Semintele de chia se potrivesc bine cu tot felul de ingrediente: soia, lapte, fructe de padure congelate, gel aloe vera, ulei din seminte de in etc.

Cum le folosesti: pune una-doua linguri de seminte de chia in smoothie-ul obtinut sau adauga-le direct in blender cu celelalte ingrediente ca sa le macini.

Bea astfel de smoothie-uri cat mai repede dupa ce le faci ca sa nu se oxideze! Sau tine-le la frigider!

Smoothie-uri cu iaurt sau tofu

Daca mananci lactate, iaurtul este o varianta buna pentru a-ti face smoothie-ul mai hranitor fiindca este bogat in proteine. Alege un iaurt grecesc – are o cantitate mai mare de proteine decat iaurtul normal, dar si mai putini carbohidrati. Adauga una-doua linguri de iaurt la un smoothie, dar nu mai mult fiindca il poti supraincarca cu calorii.

Pentru vegetariene: foloseste tofu in loc de iaurt. Cel mai potrivit tofu pentru smoothie este cel moale si fin. Nu-ti fie teama de gust, nici nu se va simti!

Smoothie-uri cu unturi de nuci

Untul de arahide, untul de caju, untul de migdale – sunt o sursa buna de grasimi sanatoase care prelungesc senzatia de satietate cateva ore bune dupa micul dejun. Cele mai bune unturi de nuci sunt cele raw sau organice fiindca nu contin sare si uleiuri aditionale ca cele obisnuite. Atentie, insa! Unturile de nuci contin destul de multe calorii, deci nu folosi prea mult. Daca deja ai pus in smoothie nuci si seminte, nu mai adauga unturi.

Smoothie-uri cu ovaz

Ovazul este o cereala foarte sanatoasa, nu ingrasa si este bogat in fibre! Si il poti pune chiar si la smoothie, nu doar in lapte si iaurt. Inainte de a-l adauga, macina-l bine in blender ca sa capete o consistenta fina. Ai grija sa adaugi putin mai mult lichid impreuna cu ovazul pentru ca smoothie-ul sa nu iasa foarte dens.

Smoothie-uri cu avocado si fructe de padure

Iti place avocado in salata? Nu ezita sa-l folosesti si la smoothie-uri! Este bogat in proteine, grasimi sanatoase si fibre care iti cresc satietatea! In plus, face niste smoothie-uri super cremoase! Poti combina avocado cu ananas, mango, banane, capsuni.

La fel de satioase sunt si fructele de padure! Desi n-ai credere, dar afinele, zmeura, capsunile, murele sunt pline de fibre, care tin de foame, si au un continut scazut de zahar. Ca sa cresti antioxidantii din smoothie-uri, mai adauga si goji si fructe acai.

Acum ca stii care sunt cele mai hranitoare ingrediente intr-un smoothie, iata si cateva retete numai bune pentru micul dejun!

Foto: Guliver