La 30 de ani, schimbarile din organism aduc nevoi alimentare diferite. De la aceasta varsta, daca vei pastra obiceiurile alimentare de la 20 de ani, ai putea constata ca iei in greutate. Afla care sunt alimentele sanatoase pe care e bine sa mananci la 30 de ani.

Odata ce implinesti 30 de ani, metabolismul tau incepe sa incetineasca, noteaza livestrong.com. Corpul incepe sa faca mai putin muschi si sa produca mai multa grasime. Tot de acum, densitatea osoasa incepe sa scada. Astfel ca devine extrem de important ca, de la 30 de ani, sa consumi alimentele sanatoase care contribuie la sanatatea oaselor. Tine cont de ce e bine sa mananci la 30 de ani pentru a fi tanara si sanatoasa cat mai mult timp.

Alimentele sanatoase – Cate calorii poti sa mananci la 30 de ani

Incepand cu 30 de ani, organismul tau are nevoie de mai putine calorii pentru a functiona. Cum metabolismul devine mai lent, daca vei consuma mai mult decat necesarul zilnic de calorii, vei ajunge sa te ingrasi.

Departamentul pentru Agricultura al SUA a stabilit un ghid al caloriilor, in functie de varsta, sex si nivel de activitate. Potrivit acestui ghid, o femeie de 30 de ani trebuie sa consume 2.000 de calorii zilnic, in timp ce femeile cu varste cuprinse intre 31 si 39 de ani ar trebui sa ramana in jurul a 1.800 de calorii pe zi, daca duc o viata sedentara. Dar, daca faci sport, creste consumul de calorii cu 200-400 pe zi, in functie de efortul depus.

Iata care sunt alimentele sanatoase pe care ar trebui sa le consumi incepand cu 30 de ani, potrivit womenshealthmag.com:

Alimentele sanatoase – Peste pentru incheieturi sanatoase

Chiar daca artrita nu isi face simtita prezenta decat la varste inaintate, problemele care duc la aparitia acestei boli incep de la 30 de ani. Mananca trei portii de peste pe saptamana, in special macrou, somon, pastrav sau ton alb. Un studiu realizat in Marea Britanie arata ca, daca vei consuma trei portii de peste saptamanal, vei reduce riscul de distrugere a cartilagiilor.

Alimentele sanatoase – Fasole, linte si naut pentru o piele mai supla

Nu ai nicio problema cu faptul ca ai ajuns la 30 de ani. Esti mai desteapta, mai inteleapta si te distrezi de minune. Dar probabil ca ai inceput sa observi liniile fine care au inceput sa apara pe fata ta.

Un studiu realizat in Australia pe 453 de persoane in varsta a demonstrat ca cele care au mancat, de-a lungul vietii, mai multe leguminoase si legume au facut mai putine riduri. Boabele de fasole, linte sau de naut sunt bogate in antioxidanti, care lupta impotriva radicalilor liberi si protejeaza pielea de efectele expunerii la soare si ale poluarii.

Mananca hummus sau fasole batuta alaturi de un amestec de legume bogate in antioxidanti, cum ar fi broccoli, telina, vinete, ceapa si spanac – toate acestea ajuta la intinerirea pielii, conform altor studii – pentru cele mai bune rezultate asupra pielii.

Alimentele sanatoase – Nuci pentru energie

Ai avansat la serviciu, poate te-ai casatorit sau poate ai copii. Oricare ar fi motivul, de la 30 de ani, stresul creste. O solutie este sa mananci nuci. Alunele, arahidele si nucile sunt pline de vitamina E, un antioxidant care intareste sistemul imunitar. Mai contin vitamina B, care ajuta la reducerea stresului si sunt o sursa grozava de arginina, un aminoacid care imbunatateste circulatia sangelui si te face sa fii mai energica. Pentru a lupta impotriva bolilor, femeile de 30 de ani trebuie sa consume mai multi antioxidanti.

Alimentele sanatoase – Proteine pentru metabolism

De la 30 de ani, s-ar putea sa fie mai complicat sa iti pastrezi greutatea la care te simti bine. Nu faci nimic gresit, doar ca metabolismul tau a devenit mai lenes si, chiar daca mananci ca la 20 de ani, e mai greu sa ramai la aceeasi greutate. Incearca gustrari cu continut cat mai mic de zahar, dar bogate in proteine, pentru a stimula metabolismul. Poti manca branza, iaurt, o friptura de vita, un pumn de migdale sau felii de mar pe care ai pus unt de arahide.

Alimentele sanatoase – Calciu pentru oase puternice

Daca vei manca alimentele sanatoase care contin calciu si vitaminele K si D – legume cu frunze verzi, galbenus de ou si somon – vei avea un risc mai mic de a dezvolta, peste ani, osteoporoza. Livestrong.com noteaza ca doza recomandata pentru aceasta varsta este de 1.000 de miligrame de calciu pe zi. Bea suc de portocale, lapte de soia si de migdale, mananca broccoli si multa verdeata.

Acum ca stii ce sa mananci la 30 de ani, iata si cum sa pacalesti poftele care apar dupa ce faci sport!

Foto: Guliver