Cand vine vorba de renuntare la cafea, nu te confrunti doar cu o stare de oboseala permanenta. In corp apar si alte schimbari, unele bune, care te vor bucura, altele care iti vor ingreuna demersul. Ideea este ca e bine sa stii la ce te astepti atunci cand te decizi sa nu mai bei cafea sau cand vrei sa o mai reduci.

Procesul de renuntare la cafea poate fi unul dificil, mai ales daca esti genul care isi face cafea imediat cum se da jos din pat dimineata si care mai bea si pe parcursul zilei inca doua-trei cafele.

Renuntare la cafea – E ca si cum ai renunta la un drog

E simplu de ghicit de ce: organismul s-a obisnuit cu cafeina si cu starea de bine pe care aceasta o furnizeaza. Si desi multa lume nu se gandeste la cafea ca la un drog, specialistii spun ca este unul. Poate nu chiar un drog puternic, dar un stimulent destul de eficace tot este. Potrivit livestrong.com cafeaua este considerat a fi o forma de stimulent care face parte dintr-o categorie de droguri numite xantine – acesti compusi se regasesc si in cafea si dau dependenta.

Partea buna este ca aceasta dependenta poate fi infranta usor-usor. Iata cateva ponturi foarte bune pe care le poti urma cand te hotarasti sa renunti la cafea. Pe mai departe, iata si o lista, intocmita de womenshealthmag.com, cu posibile simptome pe care poti sa le experimentezi in tot acest demers de renuntare la cafea, unele mai bune, altele mai putin bune.

Renuntare la cafea – Ce simptome poti sa experimentezi

Renuntare la cafea – Stari proaste – daca nu ai mai stat niciodata mai mult de cateva ore fara sa bei cafea, cel mai probabil vei resimti “gustul” neplacut al renuntarii la ea. “Simptomele includ oboseala, dureri de cap si stari emotionale schimbatoare”, spune medicul Wesley Delbridge. Partea buna este ca aceste stari proaste nu dureaza la nesfarsit, dupa 7-10 zile se mai domolesc si te vei simti mai bine.

Ca sa faci fata mai usor procesului de renuntare la cafea, e indicat sa nu renunti dintr-o data, ci treptat, la fiecare doua-trei zile, micsoreaza cantitatea de cafea pe care o bei si consuma si ceai pe langa.

Renuntare la cafea – Veste buna – vei slabi! “Nu cred ca oamenii realizeaza cat de multe calorii pot sa consume o data cu cafeaua. Putina frisca, putin zahar si o cafea simpla ajunge sa aiba mai mult de 200 de calorii”, spune Delbridge. Iar daca obisnuiesti sa bei cafea cu arome si tot felul de topping-uri, atunci clar ca se transforma intr-o bomba calorica. Iar daca tai aceste produse din meniu de tot, e mai mult ca sigur ca vei slabi.

Sau… te poti ingrasa. Cafeina suprima apetitul. “Cand renunti la cafea, iti va fi mai foame decat de obicei”, spune Delbridge. Ca sa nu te ingrasi, atunci cand ti se face foame mananca sanatos. Respecta cele trei mese pe zi si asigura-te ca mananci suficiente proteine si fibre care cresc satietatea.

Vei dormi mai bine si vei avea mai multa energie. Daca bei cafea chiar si cu sase ore inainte de culcare, e posibil sa-ti perturbi somnul, spune un studio publicat in Journal of Clinical Sleep Medicine. Efectul procesului de renuntare la cafea: te vei trezi mai obosita si vei simti nevoia si de mai multa cofeina. “De aceea, oamenii care nu beau cafea, dorm mai bine decat cei care beau, chiar si putina”, spune Delbridge. Dupa ce renunti la cafea, e posibil sa te simti mai obosita, dar pe termen lung, vei dormi mai bine si vei avea mai multa energie.

Renuntare la cafea – Vei fi mai calma. Cafeina este un stimulent al sistemului nervos si declanseaza eliberarea adrenalinei. Dupa ce renunti la ea, te vei simti mai putin stresata si mai calma.

Renuntare la cafea – E posibil sa faci sport mai greu. The American College of Sports Medicine sustine urmatoarele: cafeina imbunatateste performanta la sport si intensitatea. E posibil deci sa te misti mai greu la antrenament, dar incet-incet iti vei reveni! Important e sa te tii de el!

Renuntare la cafea – Tai din meniu o sursa buna de antioxidanti. Cafeaua contine antioxidanti vitali pentru organism. In dieta americanilor, cafeaua este principala sursa de antioxidanti, potrivit University of Scranton (SUA). Ca sa-ti iei antioxidantii necesari inlocuieste cafeaua cu ceai verde si creste consumul de fructe si legume.

Ca sa faci fata mai usor renuntarii la cafea, o poti inlocui cu ciocolata raw!

Foto: Guliver