ce sa mananci cand alergi femeie jogging malul marii

Alimentatia e importanta cand faci efort, fie ca faci sport de performanta, fie ca e antrenamentul tau zilnic. Afla ce sa mananci cand alergi.

Chiar daca nu alergi in ritm de performanta, la maratoane sau cros-uri, alimentatia este una dintre preocuparile tale. Probabil ca iesi la alergat in parc sau preferi banda de alergare de la sala. Oricum ar fi, ceea ce mananci conteaza foarte mult cand faci sport. Iata ce sa mananci cand alergi.

O sportiva are nevoie de mai multe proteine. Dar iata ce spune dieteticianul Jenn Randazzo pentru publicatia online Thecoveteur.com despre ce trebuie sa mananci inainte de alergare.

Ce sa mananci cand alergi si cum sa mananci cand alergi 5 – 8 kilometri

„E important sa te hranesti bine, chiar daca alergi mai putin de 8 kilometri. Mai ales daca vrei sa alergi mai repede, daca alergi pe dealuri sau in panta sau daca e foarte cald afara. Inainte si dupa cursa, mananca alimente care contin carbohidrati, proteine si grasimi”, spune Jenn Randazzo.

Ce sa mananci cand alergi. Alimentatia cu 2-4 ore inaintea cursei:

Inainte de cursa zilnica de alergare, e bine sa consumi carbohidrati complecsi, proteine, grasimi. Optional, poti adauga carbohidrati simpli si cafeina. Iata cateva exemple: o felie de paine integrala cu unt si dulceata de fructe, sau o jumatate de bagheta cu cereale cu o jumatate de avocado, sare si piper. Optional, o ceasca de cafea sau un ceai verde sau ceai mate.

Ce sa mananci cand alergi. Alimentatia cu 30 – 60 de minute inaintea cursei:

Daca mananci cu 30 – 60 de minute inaintea cursei, trebuie sa ai o alimentatie diferita. Consuma carbohidrati simpli. De exemplu, o jumatate de banana sau un sfert de ceasca de stafide sau o curmala.

Chiar daca alergi 5 sau 15 kilometri, principiile alimentatiei sunt aceleasi, spune nutritionistul. O combinatie de carbohidrati, proteine usor de digerat si grasimi sanatoase. Aceasta este combinatia ideala de alimente care te ajuta sa ai energie in timpul alergarii si sa te poti reface usor dupa aceea.

Ce sa mananci cand alergi – Ce efect au alimentele asupra antrenamentului de alergare

Carbohidratii cresc nivelul de energie, te ajuta sa ai o viteza mai mare, o mai buna rezistenta, concentrare. In plus, daca mananci carbohidrati inainte de antrenament, o sa te refaci mai repede dupa efort.

Proteinele ajuta la cresterea masei musculare si iti dau forta.

Grasimile cresc rezistenta organismului, ajuta la absorbtia vitaminelor si scad nivelul indicelui glicemic.

Daca vrei sa te alimentezi adecvat atunci cand alergi, nutritionistii recomanda un consum de 50-60% carbohidrati, 10-15% proteine si 20-30% grasimi.

Cum ramane cu apa?

Hidratarea este extrem de importanta. Si la antrenamentul tau zilnic de alergare, dar, mai ales, daca mergi la cros lau te pregatesti pentru vreun maraton. Bineinteles ca trebuie sa bei apa in fiecare zi, ca sa te hidratezi, Dar, daca planuiesti sa faci un efort mai mare, cum ar fi sa mergi la un cros in weekend, hidratarea incepe chiar cu o saptamana inainte.

In ziua cursei, bea doua-trei pahare cu apa cu doua-trei ore inainte sa incepi sa alergi. Apoi, cu 15 minute inainte, mai bea unul sau doua pahare cu apa. Hidrateaza-te si pe parcursul cursei (sau antrenamentului). Bea cate un pahar cu apa la fiecare 15 minute, mai ales daca este cald.

Ca sa nu ramai deshidratata dupa ce alergi, procedeaza asa: cantareste-te inainte si dupa cursa. Apoi, pentru fiecare kilogram pierdut, bea cate doua pahare cu apa.

Acum, ca stii ce sa mananci cand alergi, citeste si despre Maraton – moft sau stil de viata? Tu ce crezi?